  • 21. Data: 2004-08-15 04:07:43
    Temat: Re: Rewizja policji o nielegalne oprogramowanie
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 sie o godzinie 22:16, na pl.soc.prawo, KC6 napisał(a):

    > posiadam bardzo bogate zbiory albumow muzycznych i dyskografi artystow w
    > formacie mp3, czy w przypadku problemow z prawem mam rozumiec ze policja
    > stwierdzi przepadek mienia (dysku twardego) cyz tez po dokonaniu stosownych
    > ekspertyz zwroci mi dysk twardy wraz z nienaruszona zawartoscia?

    Policja nie jest sądem by stwierdzać przepadek mienia.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 22. Data: 2004-08-15 11:32:05
    Od: "..::SebOLO::.." <mrolo(wywal nawias)@poczta.onet.pl>

    > jedynym powowdem moim zdaniem kiedy zabiora caly komputer (bez monitora
    > oczywiscie!)
    > to wtedy gdy posiadamy gwarancje i mamy zalozone plomby na kompie, a
    > wlasciciel nie zgadza sie
    > na otwarcie.

    To jest tylko i wylacznie twoje zdanie, poniewaz maja prawo skonfiskowac
    caly sprzet(włacznie z monitorem)...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedzieć, że się wie, co się wie i wiedzieć, \o o/

  • 23. Data: 2004-08-15 11:35:26
    Od: "..::SebOLO::.." <mrolo(wywal nawias)@poczta.onet.pl>

> [...]
    stosownych
    > ekspertyz zwroci mi dysk twardy wraz z nienaruszona zawartoscia?

    Nie policja tu decyduje, ale na bank nie dostaniesz juz dysq spowrotem, a
    dodatkowo możesz dostać spora grzywne...

  • 24. Data: 2004-08-15 14:01:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ..::SebOLO::.. wrote:

    > To jest tylko i wylacznie twoje zdanie, poniewaz maja prawo skonfiskowac
    > caly sprzet(włacznie z monitorem)...

    Skonfiskować nie mają żadnego prawa. Przepadek mienia zasądzić może
    dopiero sąd.

    A policja może prowadzić tylko czynności niezbędne do zabezpieczenia
    dowodów - i tak np. zabranie całego komputera, podczas gdy w zupełności
    wystarczyłoby zabranie do ekspertyzy samego dysku, byłoby IMHO zwykłą
    złośliwością i/lub świadectwem niekompetencji policji.

    Pytanie na marginesie: załóżmy, że ktoś złośliwie na mnie doniósł. Ja u
    siebie na dysku niczego nielegalnego nie mam. Włazi policja i chce mi
    zabrać sprzęt do ekspertyzy. Już nie ważne, czy cały komputer, czy sam dysk.

    Ja akurat jestem w trakcie jakiejś terminowej roboty a ww. 'nalot' i
    zabranie sprzętu do ekpertyzy mi uniemożliwia jej wykonanie. Kto mi
    zwróci za straty? Niekompetentny funkcjonariusz, który nie potrafi na
    miejscu ocenić, co jest na dysku?

  • 25. Data: 2004-08-15 14:35:06
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > wystarczyłoby zabranie do ekspertyzy samego dysku, byłoby IMHO zwykłą
    > złośliwością i/lub świadectwem niekompetencji policji.

    291 kpk w związku z art. 295 kpk - powinni spokojnie zabrać cały komputer i nie
    jest to żadna złośliwość czy niekompetencja.

    --
    JOHNSON :)

  • 26. Data: 2004-08-15 14:40:32
    Od: "..::SebOLO::.." <mrolo(wywal nawias)@poczta.onet.pl>

    > 291 kpk w związku z art. 295 kpk - powinni spokojnie zabrać cały komputer
    i nie
    > jest to żadna złośliwość czy niekompetencja.

    Zgadzam sie jak najbardziej, ale chcialem jeszcze dodac, ze procz kompa maja
    tez prawo skonfiskowac wszelkie inne nosniki danych: np. płyty CD, DVD itp.
    Wszystko to moze pozniej posluzyc jako ew. dowod winy:)

  • 27. Data: 2004-08-15 15:01:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > 291 kpk w związku z art. 295 kpk - powinni spokojnie zabrać cały komputer i nie
    > jest to żadna złośliwość czy niekompetencja.

    A co na to paragraf 3, art.295 KPK?

    Jeśli komputer stanowi czyjeś narzędzie pracy... A narzędzia pracy (z
    wyjątkiem pojazdów) egzekucji administracyjnej zdaje się nie
    podlegają... (gdzieś mi się zapodziała ta ustawa o egzekucji w
    administracji...)

  • 28. Data: 2004-08-15 15:06:33
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > wyjątkiem pojazdów) egzekucji administracyjnej zdaje się nie
    > podlegają... (gdzieś mi się zapodziała ta ustawa o egzekucji w

    A co do tego ma egzekucja w administracji. Stosuje się kpc - art. 292 kpk.
    Wyłączenie zresztą dotyczy tymczasowego zajęcia, wystarczy że policja przedstawi
    Ci postanowienie Prokuratora i już nie masz komputera choćby był Twoim
    narzędziem pracy. A faktycznie policja raczej nie będzie się zastanawiać czy to
    narzedzie pracy czy nie.

    --
    JOHNSON :)

  • 29. Data: 2004-08-15 17:33:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

> [...]
    > narzędziem pracy. A faktycznie policja raczej nie będzie się zastanawiać czy to

    No to w takim razie ponawiam pytanie: jeśli podejrzenia okażą się
    bezpodstawne, to kto wynagrodzi straty?

  • 30. Data: 2004-08-15 17:52:10
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    > No to w takim razie ponawiam pytanie: jeśli podejrzenia okażą się
    > bezpodstawne, to kto wynagrodzi straty?

    Nikt, bo ustawodawca przewidział tylko odszkodowanie i zadośćuczynienie za
    niesłuszne pozbawienie wolności. Jeśli zastosowanie zabezpieczenia majątkowego
    nastąpi zgodnie z prawem nie mamy do czynienia z działaniem bezprawnym, a co za
    tym idzie żadne odszkodowanie nie przysługuje.

    --
    JOHNSON :)