  • 1. Data: 2004-08-13 10:26:07
    Temat: Sieć lokalna a nieuczciwa konkurencja..
    Od: "hugg" <h...@o...pl>

    Opiszę nasz problem.
    Więc jest sobie stowarzyszenie zwykłe, zrzeszające użytkowników sieci
    komputerowej na pewnym osiedlu. Od pewnego czasu pojawiła się nam konkurencja w
    postaci małej firmy, świadczącej usługi internetowe. I jak można było
    przypuszczać nie obyło się bez spięć. Właściciel firmy przekonał kilku naszych
    użytkowników do udostępniania dostępu do Jego sieci innym, za pośrednictwem
    majątku Stowarzyszenia (kable, koncentratory). Mówiąc jaśniej, jeżeli osoba A
    zostanie przekonana do podłączenia się do sieci konkurenta (wyraża na to zgodę)
    połączenie takie odbędzie się po kablach i urządzeniach Stowarzyszenia.
    Jakie prawa nam przysługują, do kogo się zwrócic?
    Jestem z natury człowiekiem ugodowym :) Więc na początek ineteresowało by mnie
    "nastraszenie" konkurenta. Oczywiście jeżeli nic nie da, jestem w stanie podjąć
    ew. kroki prawne.

    Jakie są Wasze propozycję? Jak ten problem rozwiązać i jakie są szanse?

    Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2004-08-13 10:52:17
    Temat: Re: Sieć lokalna a nieuczciwa konkurencja..
    Od: "Leszcz" <m...@o...pl>

    Heh trzeba bylo zalozyc firme wtedy w sklad majatku firmy wchodza kable i
    urzadzenia sieciowe i nikt bez twojej zgody sygnalu puscic po nich nie moze
    w przypadku stowarzyszenia klops bo majatek jest wspolny i zalezny od tego
    jaka mieliscie umowe miedzy czlonkami i czy w ogole takowa byla.

  • 3. Data: 2004-08-13 11:17:27
    Od: h...@o...pl

> [...]
    > w przypadku stowarzyszenia klops bo majatek jest wspolny i zalezny od tego
    > jaka mieliscie umowe miedzy czlonkami i czy w ogole takowa byla.

    No podobnie jest przecież w stowarzyszeniu, gdzie majątek jest owszem wspólny,
    ale o jego przeznaczeniu decydują Władze Stowarzyszenia.
    A "Członkowie Stowarzyszenia winni wykonywać Uchwały organów przedstawicielskich
    Stowarzyszenia" Więc takie działanie tych kilku użytkowników jest niezgodne ze
    statutem, zatwierdzonym przez wszystkich Członków Stowarzyszenia.

  • 4. Data: 2004-08-14 09:45:47
    Od: "Hugg" <h...@o...pl>

> [...]
    > Stowarzyszenia" Więc takie działanie tych kilku użytkowników jest niezgodne ze
    > statutem, zatwierdzonym przez wszystkich Członków Stowarzyszenia.

    A może się mylę?

    Serdecznie dziękuję za każdą pomoc!