  • Data: 2004-06-30 20:29:55
    Temat: Rewaloryzacja kaucji za mieszkanie
    Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Być może temat już był wałkowany, ale szukałem w googlach i nic
    sensowanego nie znalazłem.

    Sytuacja:
    W 1972r została wpłacona kaucja za mieszkanie zakładowe (ale de fakto
    będące własnością komunalną) w wysokości bedącej równowartością ok. 160
    % ówczesnego przeciętnego wynagrodzenia.
    Mieszkanie zostało wykupione na własność w styczniu 2000.
    W ciągu 30 dni kaucja powinna zostać zwrócona, co jednak nie nastąpiło.
    W czerwcu 2003 zgłosiłem żądanie zwrotu kaucji do zakładu pracy (a w
    zasadzie jego kontynuatora). Zakład pracy stwierdził, że kaucja zostałą
    przekazana gminie i to od niej mam żądać zwrotu kaucji. Po upływie roku
    przepychanek, gmina zaproponowała zwrot kaucji, ale w kwocie ok. 700 zł
    (proponowałem 160 % przeciętnego wynagrodzenia w styczniu 2003 + odsetki
    ustawowe od lutego 2003 do dziś). Gmina (a w zasadzie administracja
    komunalna) motywowała wysokość kaucji dwoma faktami:
    - mieszkanie zostało wykupione od gminy z 70% zniżką
    - obie strony powinny ponosić koszty inflacji

    Pytania:
    - jakich argumentów użyć w stosunku do gminy w kolejnym piśmie
    - czy jest sens dalej prowadzić korespondencję z gminą - czy temat
    został wyczerpany i złożyć sporawę do sądu
    - jaka jest praktyka orzekania w takich wypadkach (chodzi o sąd w
    Bydgoszczy)
    - ... i czy ktoś zna prawnika z Bydgoszczy, który prowadził podobne
    sprawy i byłby skłonny się tego podjąć.

    pozdrawiam
    sadyl