  • Data: 2007-11-07 07:55:15
    Temat: Rękojmia za wady - nie sprzedaż konsumencka
    Od: "Boa" <R...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Wystawiłem na Allegro aparat:
    http://www.allegro.pl/item261636281_cyfrowy_aparat_2
    mpix_4mpix_fabrycznie_nowy_.html

    Aparat został sprzedany i wysłany do odbiorcy. Ani ja, ani odbiorca nie
    jesteśmy przedsiębiorcami, więc z tego co rozumiem, obowiązują mnie przepisy
    KC jeśli chodzi o rękojmię (KC Księga Trzecia, Dział II).

    W aukcji napisałem, że towar jest fabrycznie nowy. W aukcji dałem również
    linki do dwóch oryginalnych zdjęć zrobionych tym aparatem z których już na
    pierwszy rzut oka widać, że aparat nie ostrzy na brzegach zdjęć:

    www.biskupin.wroc.pl/~boaski/allegro/aparat/IMG_0001
    .JPG
    www.biskupin.wroc.pl/~boaski/allegro/aparat/IMG_0002
    .JPG

    O nieostrzeniu nie napisałem w opisie aukcji, ale na zdjęciach wyraźnie to
    widać.

    Kupujący bez porozumienia ze mną odesłał mi aparat (jest w drodze do mnie)
    pisząc w mailu, że o wadzie nie wiedział:
    "W zasadniczej informacji nie nadmiemiał Pan że coś "zauważył"... a tylko ze
    aparat nowy dlatego nie było konieczności szukania coś więcej ...
    Nadmieniam na mojej stronie "o mnie" o gwarancji rozruchowej z której
    korzystam i którą Pan nie zaprzeczył. (ponadto mozna dokonywac zwrotu bez
    podawania przyczyny)".

    Wiem, że jeżeli jestem osobą prywatną, to zwrot bez podania przyczyny go nie
    obowiązuje (mam rację?).

    Ale co do rękojmi, w KC stoi:

    "Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
    rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy."

    Czy dołączone do aukcji zdjęcia, na których jakość zdjęć jest widoczna, są
    wystarczające aby uznać, że kupujący wiedział o wadzie aparatu w chwili
    zawarcia umowy? Tzn. czy fakt, że nie napisałem o nieostrych zdjęciach w
    opisie aukcji, jednak dołączyłem nieostre zdjęcia, jest wystarczający, aby
    kupujący mógł mi przedmiot zwrócić?

    Będę wdzięczny za wszelkie porady.

    Pozdrr.,
    Boasoft.