eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 11. Data: 2023-11-30 10:25:24
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: n...@o...pl

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
    > Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
    > element eksploatacyjny.

    Jakby mi takie bzdury napisali, to chyba bym piany dostał :)
    Napisz na ich FB, to może ruszy ich "sumienie".

    Nie zapomniej wspomnieć tutaj co to za marka.


  • 12. Data: 2023-11-30 10:31:17
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.11.2023 o 10:25, n...@o...pl pisze:
    > Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):
    >
    >> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
    >> Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
    >> element eksploatacyjny.
    >
    > Jakby mi takie bzdury napisali, to chyba bym piany dostał :)
    > Napisz na ich FB, to może ruszy ich "sumienie".
    >
    > Nie zapomniej wspomnieć tutaj co to za marka.
    >


    Nie ma FB, a sklep/marka to x-com.


    Robert


  • 13. Data: 2023-11-30 14:37:17
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Nov 2023 03:20:21 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-11-30, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >> W dniu 30.11.2023 o 00:50, Marcin Debowski pisze:
    >>> On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >>>> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
    >>>
    >>> Kiedy kupiony?
    >>
    >> 11.07.2022 r.
    >>
    >> Dołączyłeś jakies pismo, że składasz reklamacje z tyt
    >>> rękojmi*? Napisałeś czego się domagasz? Jesli nie, nie daj boże
    >>> dołączyłeś kartę gwarancyjną?
    >>
    >> Przez formularz na stronie (x-com).
    >> Wybrałem rękojmię i wymiana na nowy.
    >> Opisałem problem, że nie ładuje.
    >> Tak, był to zakup na firmę.
    >
    > To jest duży problem, bo to oznacza, że nie jest to zakup konsumencki i
    > w zasadzie prawa wynikają tylko z KC. Przeleć DZIAŁ II, Rękojmia za wady.
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    640160093/U/D19640093Lj.pdf
    >
    > Nawet nie wiem czy tam jest jakies domniemanie wady w momencie wydania.
    > Wydaje mi się, że nie.

    Przy konsumenckim domniemanie nie konczy sie po roku?
    Też już upłynął.

    > Sa jakies wyjątki dla zakupu niekonsumenckiego
    > osoby fizycznej, ale MZ szkoda czasu na drążenie.
    >
    >> Nie wiem czy była gwarancja, bo tę sprawę komuś załatwiam. Mieli tylko
    >> FV zakupu. Nie ma żadnego problemu z kupnem zasilacza. Ale trochę
    >> wkurzające, że tak kombinują.
    >
    > Kupcie ten zasilacz.

    Bedzie najprosciej i taniej niz konsultacje u adwokata, ale czy to
    właściwe podejscie?
    Jeszcze mozna odszukac gwarancje ...

    >> Tu poniżej to pismo co dziś przysłali mailem.
    >>
    >> "Nie uznajemy Pana reklamacji. Wysłaliśmy Pana laptop na dodatkową
    >> weryfikację w autoryzowanym serwisie
    >> producenta.
    >>
    >> Dlaczego nie uznajemy reklamacji
    >>
    >> Sprawdziliśmy Pana laptop i nie stwierdziliśmy żadnej usterki. Bateria w
    >> Pana laptopie ładuje się prawidłowo
    >> na zasilaczu serwisowym. Zgłaszany problem powoduje niesprawny zasilacz,
    >> który jest akcesorium laptopa
    >> Dell Vostro 3510 i5-1135G7/16GB/512+1TB/Win11P. Akcesoria urządzenia są
    >> częściami eksploatacyjnymi
    >> i nie podlegają reklamacji tytułem rękojmi. Sam laptop jest sprawny i
    >> zgodny z umową sprzedaży.
    >
    > To jest oczywiście bzdura, tyle, że przy zakupie niekonsumenckim nie
    > masz MZ w rękawie żadnych atutów. Najpewnie musiałbyś udowodnić, ze wada
    > istniała w momencie wydania.
    >
    > Tak na wszelki wypadek: odradzam udawanie, że jesteś konsumentem. Jak
    > już teraz wiesz, że są tu inne przepisy, mozna by to podciagnąć MZ pod
    > oszustwo.

    Dell ma pod spodem na naklejce tzw "Service tag", numerek taki.

    Trzeba wprowadzic na stronie, bodajze tej
    https://www.dell.com/support/incidents-online/pl-pl/
    contactus/dynamic?spestate

    i sie pokaże co Dell o tym sądzi.
    Tam gdzies jeszcze telefony są podane, moze ten będzie dobry
    22 5071 420

    Uszkodzone zasilacze na gwarancji Dell wysyła bez ceregieli,
    no ale ja mam jakies rozszerzone gwarancje ..

    >> Reklamowane urządzenie sprawdzi producent
    >>
    >> Laptop wysłaliśmy do autoryzowanego serwisu producenta, który dodatkowo
    >> sprawdzi Pana urządzenie.
    >> Poinformujemy Pana o wynikach diagnozy serwisu producenta.
    >>
    >> Podstawa prawna:
    >> Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny art. 5561 § 1
    >
    > Paragraf z dupy mający pewnie sprawic, że pismo wygląda poważniej.
    >
    > Art. 556(1)
    > § 1. Wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.
    > W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
    > 1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel
    > w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

    No i powszechna interpretacja jest inna, przynajmniej dla konsumentow,
    ale mnie od zawsze zastanawia:
    -nie ma własciwosci? Ma. O innych niz zepsucie piszę.
    No chyba, ze nie ma.
    -sklep wydał sprawną? Wydał, 1.5 roku laptop pracował.

    -gdzies jest/było zadeklarowane, ze się nie zepsuje? Nie było.
    A każdy sprzęt sie kiedys przecież zepsuje.

    To gdzie tu niezgodność z umową?

    -była/jest gwarancja jakości. Działa nieco inaczej, ale ogólnie
    powinna działac i powinni naprawić

    -jesli sklep przy sprzedaży pisał "2 lata gwarancji", a teraz sie
    okazuje, ze na zasilacz tylko rok ... o - a to juz IMHO jest
    niezgodność z umową :-)

    P.S. a ten artykuł to nie jest od konsumenckiej sprzedaży?


    J.





  • 14. Data: 2023-11-30 18:01:24
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 20:12:56 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 29.11.2023 o 18:50, Robert Wańkowski pisze:
    >> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
    >> Odpisali, że zepsuta ładowarka a ta nie jest objęta reklamacją, bo to
    >> element eksploatacyjny.
    >> Dodali, że wysłali do serwisu na diagnozę.
    >> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
    >> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
    >> Tez zasilacz nie podlega reklamacji dlatego z tytułu rękojmi czy
    >> dlatego, że to zasilacz, czy dlatego, że tak sobie x-com wymyślił.
    >> Teraz co..? Kupić zasilacz, bo mają rację. Napisać, że kupię zasilacz i
    >> zażądam zwrotu kasy?
    >
    > Uważam, ze racji nie mają. Element eksploatacyjny, to przykładowo
    > atrament w drukarce. Trudno ją reklamować z powodu wyczerpania się
    > zapasu. Ale zasilacza ne ubywa przecież w miarę pracy.

    Jesli to X-kom, to tu są gwarancje
    https://www.x-kom.pl/serwis/reklamacje?section=rekla
    macja-w-sklepie#reklamacja-w-sklepie

    i faktycznie w tej 24m napisali

    8. W przypadku, gdy Produkt posiada baterię (zewnętrzną
    lub wewnętrzną), dodatkowe akcesoria lub matrycę, okres
    gwarancji na te podzespoły lub akcesoria wynosi:
    1) bateria zewnętrzna - 12 miesięcy;
    2) bateria wewnętrzna - 12 miesięcy;
    3) zasilacz - 12 miesięcy;
    4) matryca - 12 miesięcy.

    Mogą? W gwarancji mogą.
    Czy to skraca rekojmię?
    IMHO tak, ale zdaniem lepszych prawników - chyba nie.

    Co ciekawe - w gwarancji 36m zasilacze i matryce skrócone nie są.


    Ale to gwarancja X-Kom, laptop Dell IMO ma gwarancje Dell ..

    > Natomiast ustaliłbym, ile ten zasilacz kosztuje, bo czasem po prostu
    > szkoda czasu na idiotów.

    Niby tak, ale jak w kolejnej wersji rozszerzą listę?
    I bedzie to na drogie podzespoły?

    J.


  • 15. Data: 2023-12-01 00:39:52
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-30, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Thu, 30 Nov 2023 03:20:21 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2023-11-30, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >>> W dniu 30.11.2023 o 00:50, Marcin Debowski pisze:
    >>>> On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >>>>> Laptop nie lądował baterii. Oddałem z tytułu rękojmi.
    >>>>
    >>>> Kiedy kupiony?
    >>>
    >>> 11.07.2022 r.
    [..]
    >> To jest duży problem, bo to oznacza, że nie jest to zakup konsumencki i
    >> w zasadzie prawa wynikają tylko z KC. Przeleć DZIAŁ II, Rękojmia za wady.
    >> https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    640160093/U/D19640093Lj.pdf
    >>
    >> Nawet nie wiem czy tam jest jakies domniemanie wady w momencie wydania.
    >> Wydaje mi się, że nie.
    >
    > Przy konsumenckim domniemanie nie konczy sie po roku?
    > Też już upłynął.

    Obecnie 2 lata.

    >> Tak na wszelki wypadek: odradzam udawanie, że jesteś konsumentem. Jak
    >> już teraz wiesz, że są tu inne przepisy, mozna by to podciagnąć MZ pod
    >> oszustwo.
    >
    > Dell ma pod spodem na naklejce tzw "Service tag", numerek taki.
    >
    > Trzeba wprowadzic na stronie, bodajze tej
    > https://www.dell.com/support/incidents-online/pl-pl/
    contactus/dynamic?spestate
    >
    > i sie pokaże co Dell o tym sądzi.

    To jest dobra sugestia.

    > Uszkodzone zasilacze na gwarancji Dell wysyła bez ceregieli,
    > no ale ja mam jakies rozszerzone gwarancje ..

    Bo to jest jakiś odlot, że ktoś zalicza zasilacz do materialów
    ekploatacyjnych, a już szczególnie jak był w zestawie z laptopem.
    Jeszcze zrozumiałbym akumulator. Zrozumiałbym, co nie oznacza, że bym
    się zgodził, ale zasilacz? Przez 20parę lat jak używam laptopy i miałem
    ich całkiem spore stadko, to może jeden się popsuł. To co ten x-com
    sprzedaje to jest tak kiepskiej jakości/mocy, że pada w ciągu 2ch lat
    przy standardowym użytkowaniu?

    > No i powszechna interpretacja jest inna, przynajmniej dla konsumentow,
    > ale mnie od zawsze zastanawia:
    > -nie ma własciwosci? Ma. O innych niz zepsucie piszę.

    Włąsciwością jest również to, że urządzenie działa jak nalezy przez
    określony czas.

    > No chyba, ze nie ma.
    > -sklep wydał sprawną? Wydał, 1.5 roku laptop pracował.

    Sklep wydał funkcjonalną w momencie wydania, ale jak coś pada przy
    normalnym użytkowaniu w tak krótkim czasie to nie jest dla zasilacza
    typowe. Zapewne nigdzie nie było informacji, że zasilacz jest tu
    materiałem ekspoatacyjnym i może się "zużyć" w ciągu kilkunastu
    miesięcy. Jakby takie coś napisano, to pewnie nie każdy co kupił by
    kupił. Zahacza to MZ pod czyn nieuczciwej konkurencji.

    > -gdzies jest/było zadeklarowane, ze się nie zepsuje? Nie było.
    > A każdy sprzęt sie kiedys przecież zepsuje.
    >
    > To gdzie tu niezgodność z umową?

    J.w. Nalezy przyjąć typowe cechy takiego urządzenia.
    Nawet jest to wyraźnie powiedziane w Ustawie:

    Art. 43b.
    2. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
    1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju,
    z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub
    dobrych praktyk;
    2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i
    bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi -
    również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego
    rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę
    charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę

    > -jesli sklep przy sprzedaży pisał "2 lata gwarancji", a teraz sie
    > okazuje, ze na zasilacz tylko rok ... o - a to juz IMHO jest
    > niezgodność z umową :-)

    Nie jest, bo należałoby szczegółowiej znać te warunki. Powszechnie
    wiadomo, że gwarancja nie obejmuje wszystkiego. To z założeniem, że
    warunki gwarancji wchodzą w zakres ochrony konsumenckiej. Trochę śliski
    grunt MZ.

    > P.S. a ten artykuł to nie jest od konsumenckiej sprzedaży?

    Jest, ale na niego się powołali bo pewnie myśleli, że to sprzedaż
    konsumencka.

    --
    Marcin


  • 16. Data: 2023-12-01 10:29:57
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Nov 2023 23:39:52 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-11-30, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Thu, 30 Nov 2023 03:20:21 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>> On 2023-11-30, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >>>> W dniu 30.11.2023 o 00:50, Marcin Debowski pisze:
    >>>>> On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > [..]
    >>> To jest duży problem, bo to oznacza, że nie jest to zakup konsumencki i
    >>> w zasadzie prawa wynikają tylko z KC. Przeleć DZIAŁ II, Rękojmia za wady.
    >>> https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    640160093/U/D19640093Lj.pdf
    >>>
    >>> Nawet nie wiem czy tam jest jakies domniemanie wady w momencie wydania.
    >>> Wydaje mi się, że nie.
    >>
    >> Przy konsumenckim domniemanie nie konczy sie po roku?
    >> Też już upłynął.
    >
    > Obecnie 2 lata.

    W powyzszym linku
    Art. 5562. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada została stwierdzona
    przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się,
    że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia
    niebezpieczeństwa na kupującego

    >> Uszkodzone zasilacze na gwarancji Dell wysyła bez ceregieli,
    >> no ale ja mam jakies rozszerzone gwarancje ..
    >
    > Bo to jest jakiś odlot, że ktoś zalicza zasilacz do materialów
    > ekploatacyjnych,

    Tez mnie sie tak wydaje, ale jesli poinformował przed zakupem ... to
    może ?

    > a już szczególnie jak był w zestawie z laptopem.
    > Jeszcze zrozumiałbym akumulator. Zrozumiałbym, co nie oznacza, że bym
    > się zgodził, ale zasilacz?

    Akumulator ... osobna kwestia, szczególnie jak niewymienny, czy trudno
    wymienny, jak to w telefonach dziś.

    > Przez 20parę lat jak używam laptopy i miałem
    > ich całkiem spore stadko, to może jeden się popsuł. To co ten x-com

    To u mnie jakis wiekszy %.

    > sprzedaje to jest tak kiepskiej jakości/mocy, że pada w ciągu 2ch lat
    > przy standardowym użytkowaniu?

    Akurat tu jak rozumiem zasilacz Dell, ale zdarzają sie tez uszkodzenia
    wtyczek.

    >> No i powszechna interpretacja jest inna, przynajmniej dla konsumentow,
    >> ale mnie od zawsze zastanawia:
    >> -nie ma własciwosci? Ma. O innych niz zepsucie piszę.
    >
    > Włąsciwością jest również to, że urządzenie działa jak nalezy przez
    > określony czas.

    W zasadzie tak. Ale jaki czas?
    A obok jest karta gwarancyjna, w ktorej producent lub gwarant
    zobowiązał sie do naprawy sprzętu, jak sie uszkodzi w okresie 2 lat.
    Nie 10, nie 5, choc bywają i takie, nie 1 roku ... a nie, bateria to
    czasem wlasnie 1 rok :-)

    >> No chyba, ze nie ma.
    >> -sklep wydał sprawną? Wydał, 1.5 roku laptop pracował.
    >
    > Sklep wydał funkcjonalną w momencie wydania, ale jak coś pada przy
    > normalnym użytkowaniu w tak krótkim czasie to nie jest dla zasilacza
    > typowe. Zapewne nigdzie nie było informacji, że zasilacz jest tu
    > materiałem ekspoatacyjnym i może się "zużyć" w ciągu kilkunastu
    > miesięcy. Jakby takie coś napisano, to pewnie nie każdy co kupił by
    > kupił. Zahacza to MZ pod czyn nieuczciwej konkurencji.

    Jak pokazalem obok - w standardowej gwarancji X-kom, jest stosowny
    zapis.

    >> -gdzies jest/było zadeklarowane, ze się nie zepsuje? Nie było.
    >> A każdy sprzęt sie kiedys przecież zepsuje.
    >>
    >> To gdzie tu niezgodność z umową?
    >
    > J.w. Nalezy przyjąć typowe cechy takiego urządzenia.
    > Nawet jest to wyraźnie powiedziane w Ustawie:
    >
    > Art. 43b.
    > 2. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
    > 1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju,
    > z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub
    > dobrych praktyk;
    > 2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i
    > bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi -
    > również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego
    > rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę
    > charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę

    Czyli ile konkretnie? 10 lat, 5, 3, 2, 1 ?

    https://strefaedukacji.pl/jakie-sa-wymagania-sprzeto
    we-laptopa-kupowanego-za-bon-dla-nauczyciela/ar/c5-1
    7920181
    Laptop dla nauczyciela

    Gwarancja: tak, na co najmniej 36 miesięcy

    Nie wiem na jakiej podstawie, bo minister nie chce sie tym pochwalic,
    ale widac, ze 3 lata akceptuje :-)

    >> -jesli sklep przy sprzedaży pisał "2 lata gwarancji", a teraz sie
    >> okazuje, ze na zasilacz tylko rok ... o - a to juz IMHO jest
    >> niezgodność z umową :-)
    >
    > Nie jest, bo należałoby szczegółowiej znać te warunki.

    Nie trzeba. Jesli na wybrane elementy jest inaczej, to ma to wyraźnie
    napisac w ofercie :-)

    > Powszechnie
    > wiadomo, że gwarancja nie obejmuje wszystkiego. To z założeniem, że
    > warunki gwarancji wchodzą w zakres ochrony konsumenckiej. Trochę śliski
    > grunt MZ.

    śliski, ale IMO - tez pokazuje konsumentowi na co moze liczyc.
    Jak joystick ma np pół roku (wyraźnie napisane) gwarancji, to widac
    przewidują, ze potem moze sie zepsuc :-)

    >> P.S. a ten artykuł to nie jest od konsumenckiej sprzedaży?
    >
    > Jest, ale na niego się powołali bo pewnie myśleli, że to sprzedaż
    > konsumencka.

    J.


  • 17. Data: 2023-12-01 10:47:28
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Thu, 30 Nov 2023 23:39:52 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2023-11-30, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> On Thu, 30 Nov 2023 03:20:21 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>> On 2023-11-30, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >>>>> W dniu 30.11.2023 o 00:50, Marcin Debowski pisze:
    >>>>>> On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >
    >> [..]
    >>>> To jest duży problem, bo to oznacza, że nie jest to zakup konsumencki i
    >>>> w zasadzie prawa wynikają tylko z KC. Przeleć DZIAŁ II, Rękojmia za wady.
    >>>> https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    640160093/U/D19640093Lj.pdf
    >>>>
    >>>> Nawet nie wiem czy tam jest jakies domniemanie wady w momencie wydania.
    >>>> Wydaje mi się, że nie.
    >>>
    >>> Przy konsumenckim domniemanie nie konczy sie po roku?
    >>> Też już upłynął.
    >>
    >> Obecnie 2 lata.
    >
    > W powyzszym linku
    > Art. 5562. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada została stwierdzona
    > przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się,
    > że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia
    > niebezpieczeństwa na kupującego

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    140000827/U/D20140827Lj.pdf
    Art. 43c (1)

    >>> Uszkodzone zasilacze na gwarancji Dell wysyła bez ceregieli,
    >>> no ale ja mam jakies rozszerzone gwarancje ..
    >>
    >> Bo to jest jakiś odlot, że ktoś zalicza zasilacz do materialów
    >> ekploatacyjnych,
    >
    > Tez mnie sie tak wydaje, ale jesli poinformował przed zakupem ... to
    > może ?

    Jeśli pooinformowali to może, ale będzie to MZ oznaczało tyle, że to
    szczególna cecha tego zasilacza, a nie cecha tego typu urządzeń.

    >> Przez 20parę lat jak używam laptopy i miałem
    >> ich całkiem spore stadko, to może jeden się popsuł. To co ten x-com
    >
    > To u mnie jakis wiekszy %.

    Jak barzdzo?

    >> sprzedaje to jest tak kiepskiej jakości/mocy, że pada w ciągu 2ch lat
    >> przy standardowym użytkowaniu?
    >
    > Akurat tu jak rozumiem zasilacz Dell, ale zdarzają sie tez uszkodzenia
    > wtyczek.

    A nie, takie coś to się zdarza notorycznie, ale zwykle też nie szybciej
    niz w ciągu 2ch lat.

    >> Sklep wydał funkcjonalną w momencie wydania, ale jak coś pada przy
    >> normalnym użytkowaniu w tak krótkim czasie to nie jest dla zasilacza
    >> typowe. Zapewne nigdzie nie było informacji, że zasilacz jest tu
    >> materiałem ekspoatacyjnym i może się "zużyć" w ciągu kilkunastu
    >> miesięcy. Jakby takie coś napisano, to pewnie nie każdy co kupił by
    >> kupił. Zahacza to MZ pod czyn nieuczciwej konkurencji.
    >
    > Jak pokazalem obok - w standardowej gwarancji X-kom, jest stosowny
    > zapis.

    Ale gwarancja x-comu nie jest zapewne cześcią ofery. Można się spierać,
    jeśli ta informacja byłaby podana. Dokopywanie się jej w gwarancji,
    jakiejś ogólnej zresztą, to nie jest informacja o cechach sprzedawanego
    towaru.

    >> Art. 43b.
    >> 2. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
    >> 1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju,
    >> z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub
    >> dobrych praktyk;
    >> 2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i
    >> bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi -
    >> również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego
    >> rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę
    >> charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę
    >
    > Czyli ile konkretnie? 10 lat, 5, 3, 2, 1 ?

    Skoro Ustawodawca mówi min 2 lata to min 2 lata :)

    > https://strefaedukacji.pl/jakie-sa-wymagania-sprzeto
    we-laptopa-kupowanego-za-bon-dla-nauczyciela/ar/c5-1
    7920181
    > Laptop dla nauczyciela
    >
    > Gwarancja: tak, na co najmniej 36 miesięcy
    >
    > Nie wiem na jakiej podstawie, bo minister nie chce sie tym pochwalic,
    > ale widac, ze 3 lata akceptuje :-)

    No bo 2 lata to dla ucznia trochę krótko.

    >>> -jesli sklep przy sprzedaży pisał "2 lata gwarancji", a teraz sie
    >>> okazuje, ze na zasilacz tylko rok ... o - a to juz IMHO jest
    >>> niezgodność z umową :-)
    >>
    >> Nie jest, bo należałoby szczegółowiej znać te warunki.
    >
    > Nie trzeba. Jesli na wybrane elementy jest inaczej, to ma to wyraźnie
    > napisac w ofercie :-)

    Właśnie tak.

    >> Powszechnie
    >> wiadomo, że gwarancja nie obejmuje wszystkiego. To z założeniem, że
    >> warunki gwarancji wchodzą w zakres ochrony konsumenckiej. Trochę śliski
    >> grunt MZ.
    >
    > śliski, ale IMO - tez pokazuje konsumentowi na co moze liczyc.
    > Jak joystick ma np pół roku (wyraźnie napisane) gwarancji, to widac
    > przewidują, ze potem moze sie zepsuc :-)

    Ty nie masz robić śledztwa i szacować ryzyko, a klarownie wiedzieć czego
    się tu spodziewać :)

    --
    Marcin


  • 18. Data: 2023-12-01 11:14:06
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 01 Dec 2023 09:47:28 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Thu, 30 Nov 2023 23:39:52 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>> On 2023-11-30, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> On Thu, 30 Nov 2023 03:20:21 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>>> On 2023-11-30, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >>
    >>> [..]
    >>>>> To jest duży problem, bo to oznacza, że nie jest to zakup konsumencki i
    >>>>> w zasadzie prawa wynikają tylko z KC. Przeleć DZIAŁ II, Rękojmia za wady.
    >>>>> https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    640160093/U/D19640093Lj.pdf
    >>>>>
    >>>>> Nawet nie wiem czy tam jest jakies domniemanie wady w momencie wydania.
    >>>>> Wydaje mi się, że nie.
    >>>>
    >>>> Przy konsumenckim domniemanie nie konczy sie po roku?
    >>>> Też już upłynął.
    >>>
    >>> Obecnie 2 lata.
    >>
    >> W powyzszym linku
    >> Art. 5562. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada została stwierdzona
    >> przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się,
    >> że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia
    >> niebezpieczeństwa na kupującego
    >
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    140000827/U/D20140827Lj.pdf
    > Art. 43c (1)

    Nowka sztuka?
    A KC tez poprawili, czy zostawili 1 rok domniemania?

    >>>> Uszkodzone zasilacze na gwarancji Dell wysyła bez ceregieli,
    >>>> no ale ja mam jakies rozszerzone gwarancje ..
    >>>
    >>> Bo to jest jakiś odlot, że ktoś zalicza zasilacz do materialów
    >>> ekploatacyjnych,
    >>
    >> Tez mnie sie tak wydaje, ale jesli poinformował przed zakupem ... to
    >> może ?
    >
    > Jeśli pooinformowali to może, ale będzie to MZ oznaczało tyle, że to
    > szczególna cecha tego zasilacza, a nie cecha tego typu urządzeń.

    >>> Przez 20parę lat jak używam laptopy i miałem
    >>> ich całkiem spore stadko, to może jeden się popsuł. To co ten x-com
    >>
    >> To u mnie jakis wiekszy %.
    >
    > Jak barzdzo?

    A tak ze dwa na ok 10.

    >>> sprzedaje to jest tak kiepskiej jakości/mocy, że pada w ciągu 2ch lat
    >>> przy standardowym użytkowaniu?
    >>
    >> Akurat tu jak rozumiem zasilacz Dell, ale zdarzają sie tez uszkodzenia
    >> wtyczek.
    >
    > A nie, takie coś to się zdarza notorycznie, ale zwykle też nie szybciej
    > niz w ciągu 2ch lat.

    A co - wtyczka sie po 2 latach osłabia ? :-)

    >>> Sklep wydał funkcjonalną w momencie wydania, ale jak coś pada przy
    >>> normalnym użytkowaniu w tak krótkim czasie to nie jest dla zasilacza
    >>> typowe. Zapewne nigdzie nie było informacji, że zasilacz jest tu
    >>> materiałem ekspoatacyjnym i może się "zużyć" w ciągu kilkunastu
    >>> miesięcy. Jakby takie coś napisano, to pewnie nie każdy co kupił by
    >>> kupił. Zahacza to MZ pod czyn nieuczciwej konkurencji.
    >>
    >> Jak pokazalem obok - w standardowej gwarancji X-kom, jest stosowny
    >> zapis.
    >
    > Ale gwarancja x-comu nie jest zapewne cześcią ofery. Można się spierać,
    > jeśli ta informacja byłaby podana. Dokopywanie się jej w gwarancji,
    > jakiejś ogólnej zresztą, to nie jest informacja o cechach sprzedawanego
    > towaru.

    IMO - gwarancja dosc wazną częscia oferty ...

    >>> Art. 43b.
    >>> 2. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
    >>> 1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju,
    >>> z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub
    >>> dobrych praktyk;
    >>> 2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i
    >>> bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi -
    >>> również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego
    >>> rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę
    >>> charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę
    >>
    >> Czyli ile konkretnie? 10 lat, 5, 3, 2, 1 ?
    >
    > Skoro Ustawodawca mówi min 2 lata to min 2 lata :)

    Ale powyzej nie mówi.
    Zreszta to rzecz umowna - jak poinformowano, ze 1 rok, to 1 rok :-)

    >> https://strefaedukacji.pl/jakie-sa-wymagania-sprzeto
    we-laptopa-kupowanego-za-bon-dla-nauczyciela/ar/c5-1
    7920181
    >> Laptop dla nauczyciela
    >>
    >> Gwarancja: tak, na co najmniej 36 miesięcy
    >>
    >> Nie wiem na jakiej podstawie, bo minister nie chce sie tym pochwalic,
    >> ale widac, ze 3 lata akceptuje :-)
    >
    > No bo 2 lata to dla ucznia trochę krótko.

    To dla nauczyciela.

    >>>> -jesli sklep przy sprzedaży pisał "2 lata gwarancji", a teraz sie
    >>>> okazuje, ze na zasilacz tylko rok ... o - a to juz IMHO jest
    >>>> niezgodność z umową :-)
    >>>
    >>> Nie jest, bo należałoby szczegółowiej znać te warunki.
    >>
    >> Nie trzeba. Jesli na wybrane elementy jest inaczej, to ma to wyraźnie
    >> napisac w ofercie :-)
    >
    > Właśnie tak.

    No ale nie wiemy czy sie chwalil "3 lata gwarancji", czy
    "2 lata z wyjątkiem ..." czy "standardowa gwarancja X-kom" ...
    i ciagle "gwarancja" piszę :-)

    >>> Powszechnie
    >>> wiadomo, że gwarancja nie obejmuje wszystkiego. To z założeniem, że
    >>> warunki gwarancji wchodzą w zakres ochrony konsumenckiej. Trochę śliski
    >>> grunt MZ.
    >>
    >> śliski, ale IMO - tez pokazuje konsumentowi na co moze liczyc.
    >> Jak joystick ma np pół roku (wyraźnie napisane) gwarancji, to widac
    >> przewidują, ze potem moze sie zepsuc :-)
    >
    > Ty nie masz robić śledztwa i szacować ryzyko, a klarownie wiedzieć czego
    > się tu spodziewać :)


    No i założmy ze na etykiecie na półce napisali
    " .... * - 6 miesiecy gwarancji".

    J.


  • 19. Data: 2023-12-01 14:54:20
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.11.2023 o 14:37, J.F pisze:
    > Dell ma pod spodem na naklejce tzw "Service tag", numerek taki.
    >
    > Trzeba wprowadzic na stronie, bodajze tej
    > https://www.dell.com/support/incidents-online/pl-pl/
    contactus/dynamic?spestate
    >
    > i sie pokaże co Dell o tym sądzi.

    Nie mam jak sprawdzić tych numerków.
    Ale dziś zadzwoniłem do x-com. Powiedzieli, że wysłali do serwisu Della,
    aby ostatecznie potwierdzili, że laptop jest ok a zasilacz uszkodzony.
    Wspomniał, że oni wysłali go w ramach gwarancji.
    Może być tam i jeden dzień, a też może do 21 dni. Powiedziałem, że
    kupimy zasilacz, skoro może to tyle trwać. Radził poczekać. Może jednak
    Dell sam z siebie do ten zasilacz?

    Ja się gubię w tych rękojmiach, gwarancjach, reklamacjach, terminach,
    wyłączeniach i klauzulach.

    Może tą jedną kwestię mi wyjaśnicie, tak z ciekawości.
    Jeżeli ja z tytułu rękojmi zwracam sprzęt do sklepu, to jeżeli uznają
    reklamację to oni (sklep) ma swoją gwarancję od Della i do nich się
    zwrócą o kasę, sprzęt czy też naprawę?
    I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?


    Robert


  • 20. Data: 2023-12-01 15:42:37
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 14:54:20 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > W dniu 30.11.2023 o 14:37, J.F pisze:
    >> Dell ma pod spodem na naklejce tzw "Service tag", numerek taki.
    >>
    >> Trzeba wprowadzic na stronie, bodajze tej
    >> https://www.dell.com/support/incidents-online/pl-pl/
    contactus/dynamic?spestate
    >>
    >> i sie pokaże co Dell o tym sądzi.
    >
    > Nie mam jak sprawdzić tych numerków.
    > Ale dziś zadzwoniłem do x-com. Powiedzieli, że wysłali do serwisu Della,
    > aby ostatecznie potwierdzili, że laptop jest ok a zasilacz uszkodzony.
    > Wspomniał, że oni wysłali go w ramach gwarancji.
    > Może być tam i jeden dzień, a też może do 21 dni. Powiedziałem, że
    > kupimy zasilacz, skoro może to tyle trwać. Radził poczekać. Może jednak
    > Dell sam z siebie do ten zasilacz?

    Skoro ma 2 lata gwarancji Della, i zasilacz sie zepsuł,
    to da sam z siebie.

    Dell ma jeszcze gwarancje NBD (next business day), gdzie na drugi
    dzien przysyła serwisanta do naprawy, ale to trzeba wykupic,
    i to niemało kosztuje - ale w pracy moze sie oplacac, bo co będziesz
    przez 2 tygodnie robił?

    > Ja się gubię w tych rękojmiach, gwarancjach, reklamacjach, terminach,
    > wyłączeniach i klauzulach.
    >
    > Może tą jedną kwestię mi wyjaśnicie, tak z ciekawości.
    > Jeżeli ja z tytułu rękojmi zwracam sprzęt do sklepu, to jeżeli uznają
    > reklamację to oni (sklep) ma swoją gwarancję od Della i do nich się
    > zwrócą o kasę, sprzęt czy też naprawę?

    Teoretycznie, jesli sklep uznał roszczenie konsumenta, to roszczenie
    przenosi sie na dostawce (hurtownika, producenta, importera ...)
    Ale sklep taki głupi nie jest, nie uzna sam, tylko odesle dalej i
    poczeka na diagnozę dostawcy.

    W tym przypadku najprosciej jak sklep skorzysta z gwarancji Della,
    i sprawa będzie załatwiona (jakoś), tylko ze czas leci.
    Ale bywają różne uklady - że np kupują hurtowo taniej, ale naprawy
    gwarancyjne biorą na siebie ...

    > I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?

    Na "ustosunkowanie się" :-)
    Nie trzeba od razu naprawiac :-)

    A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...

    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1