eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 21. Data: 2023-12-02 05:32:55
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Fri, 01 Dec 2023 09:47:28 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2023-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> On Thu, 30 Nov 2023 23:39:52 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>> On 2023-11-30, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>>> On Thu, 30 Nov 2023 03:20:21 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>>>> On 2023-11-30, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >>>
    >>>> [..]
    >>>>>> To jest duży problem, bo to oznacza, że nie jest to zakup konsumencki i
    >>>>>> w zasadzie prawa wynikają tylko z KC. Przeleć DZIAŁ II, Rękojmia za wady.
    >>>>>> https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    640160093/U/D19640093Lj.pdf
    >>>>>>
    >>>>>> Nawet nie wiem czy tam jest jakies domniemanie wady w momencie wydania.
    >>>>>> Wydaje mi się, że nie.
    >>>>>
    >>>>> Przy konsumenckim domniemanie nie konczy sie po roku?
    >>>>> Też już upłynął.
    >>>>
    >>>> Obecnie 2 lata.
    >>>
    >>> W powyzszym linku
    >>> Art. 5562. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada została stwierdzona
    >>> przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się,
    >>> że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia
    >>> niebezpieczeństwa na kupującego
    >>
    >> https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    140000827/U/D20140827Lj.pdf
    >> Art. 43c (1)
    >
    > Nowka sztuka?
    > A KC tez poprawili, czy zostawili 1 rok domniemania?

    Wydawało mi się, że od stycznia. Tego 1 roku w KC też nie rozumiem.
    Wygląda na jakieś niechlujstwo. Na szczeście nie ma sprzeczności a
    "tylko" redundancja.

    >>> To u mnie jakis wiekszy %.
    >>
    >> Jak barzdzo?
    >
    > A tak ze dwa na ok 10.

    Tak, że padł zupełnie? To niewiele więcej.

    >>>> sprzedaje to jest tak kiepskiej jakości/mocy, że pada w ciągu 2ch lat
    >>>> przy standardowym użytkowaniu?
    >>>
    >>> Akurat tu jak rozumiem zasilacz Dell, ale zdarzają sie tez uszkodzenia
    >>> wtyczek.
    >>
    >> A nie, takie coś to się zdarza notorycznie, ale zwykle też nie szybciej
    >> niz w ciągu 2ch lat.
    >
    > A co - wtyczka sie po 2 latach osłabia ? :-)

    Najczęściej pęka izolacja tuż za wtyczką. To przypadłość dość
    uniwersalna. Oba Delle, które miałem, miały też problem z gniazdami
    zasilania, ale to niby nie wina zasilacza.

    >> Ale gwarancja x-comu nie jest zapewne cześcią ofery. Można się spierać,
    >> jeśli ta informacja byłaby podana. Dokopywanie się jej w gwarancji,
    >> jakiejś ogólnej zresztą, to nie jest informacja o cechach sprzedawanego
    >> towaru.
    >
    > IMO - gwarancja dosc wazną częscia oferty ...

    Zwykle tylko w zakresie długości obowiązywania. No i teraz jak, samo
    urządzenie działa jak nalezy, ale chcesz wymiany lub zwrotu bo
    dowiedziałeś się, że gwarancja zasilaczy nie obowiązuje. Przy czym
    zasilacz jest sprawy a jakby nie był to masz nadal prawa ustawowe. Jakoś
    troche dziwnie się robi bo jeszcze pojawia się dylemat czy jest to wada
    istotna, a tylko przy tej można się domagać odstąpienia od umowy. Ale
    coś tam chyba widziałem, o możliwości obniżenia ceny, więc może tędy
    droga.

    >>>> rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę
    >>>> charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę
    >>>
    >>> Czyli ile konkretnie? 10 lat, 5, 3, 2, 1 ?
    >>
    >> Skoro Ustawodawca mówi min 2 lata to min 2 lata :)
    >
    > Ale powyzej nie mówi.
    > Zreszta to rzecz umowna - jak poinformowano, ze 1 rok, to 1 rok :-)

    Zapytać rzeczoznawcę co jest typowe dla takiego produktu.

    >>> https://strefaedukacji.pl/jakie-sa-wymagania-sprzeto
    we-laptopa-kupowanego-za-bon-dla-nauczyciela/ar/c5-1
    7920181
    >>> Laptop dla nauczyciela
    >>>
    >>> Gwarancja: tak, na co najmniej 36 miesięcy
    >>>
    >>> Nie wiem na jakiej podstawie, bo minister nie chce sie tym pochwalic,
    >>> ale widac, ze 3 lata akceptuje :-)
    >>
    >> No bo 2 lata to dla ucznia trochę krótko.
    >
    > To dla nauczyciela.

    To też 2 lata mało, jak na podarek.

    >>> Nie trzeba. Jesli na wybrane elementy jest inaczej, to ma to wyraźnie
    >>> napisac w ofercie :-)
    >>
    >> Właśnie tak.
    >
    > No ale nie wiemy czy sie chwalil "3 lata gwarancji", czy
    > "2 lata z wyjątkiem ..." czy "standardowa gwarancja X-kom" ...
    > i ciagle "gwarancja" piszę :-)

    Chyba niestety cięzar będzie spoczywał na twierdzącym, że się chwalił.

    >> Ty nie masz robić śledztwa i szacować ryzyko, a klarownie wiedzieć czego
    >> się tu spodziewać :)
    >
    >
    > No i założmy ze na etykiecie na półce napisali
    > " .... * - 6 miesiecy gwarancji".

    No to sprawa jest jasna. Przeciez nie musi byw w ogóle gwarancji. Gorzej
    jakby napisali 4 lata bez wyszczególnienia, że na zasilacz 6 miesięcy.

    --
    Marcin


  • 22. Data: 2023-12-02 05:42:26
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-01, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Może tą jedną kwestię mi wyjaśnicie, tak z ciekawości.
    > Jeżeli ja z tytułu rękojmi zwracam sprzęt do sklepu, to jeżeli uznają
    > reklamację to oni (sklep) ma swoją gwarancję od Della i do nich się
    > zwrócą o kasę, sprzęt czy też naprawę?

    To już Cię nie obchodzi. Sprzedawca ma zrobić czego się domagałeś.
    Formalnie powinien mieć (nie wiem czy tak jest obecnie) regres do
    producenta/innego sprzedawcy, ale ponownie, to nie Twój problem.

    > I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?

    Tak. Przy czym przy naprawie ten termin jest miękki. Przy zwrocie
    zapłaty, jest maks. 14 dni.

    --
    Marcin


  • 23. Data: 2023-12-11 11:14:22
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
    >> I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?
    > Na "ustosunkowanie się" ?
    > Nie trzeba od razu naprawiac ?
    >
    > A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...

    No i jest odpowiedź, jeszcze nie dzwoniłem a zapytać o wykładnię tego co
    napisali. Czyli czy mam zapłacić za ten zasilacza czy nie? :)

    "Dzień dobry,

    serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
    akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "



    Robert


  • 24. Data: 2023-12-11 11:38:28
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 11.12.2023 o 11:14, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
    >>> I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?
    >> Na "ustosunkowanie się" ?
    >> Nie trzeba od razu naprawiac ?
    >>
    >> A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...
    >
    > No i jest odpowiedź, jeszcze nie dzwoniłem a zapytać o wykładnię tego co
    > napisali. Czyli czy mam zapłacić za ten zasilacza czy nie? :)
    >
    > "Dzień dobry,
    >
    > serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
    > akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "

    No i po rozmowie. Zasilacz wymienił Dell na gwarancji x-com reklamacji
    nie uznał, ale za zasilacz nie trzeba płacić.


    Robert


  • 25. Data: 2023-12-11 14:12:50
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Dec 2023 11:14:22 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
    >>> I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?
    >> Na "ustosunkowanie się" 👂
    >> Nie trzeba od razu naprawiac 👂
    >>
    >> A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...
    >
    > No i jest odpowiedź, jeszcze nie dzwoniłem a zapytać o wykładnię tego co
    > napisali. Czyli czy mam zapłacić za ten zasilacza czy nie? :)
    >
    > "Dzień dobry,
    >
    > serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
    > akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "

    akcesorium ... hm, polemizowałbym.
    Przeciez nawet sprzedali w komplecie, a nie osobno.

    Ale z polemizowaniem z x-kom poczekaj, aż ci oddadzą,
    bo tak jakby bezpłatnie miało to byc :-)

    Dell raczej porządna firma, i zasilacze na gwarancji wymieniają.
    Aczkolwiek, IMHO zasilacze porządnej firmy to nie padają na gwarancji,
    ani nawet przez pare lat po niej :-)

    Chyba, ze jakaś burza była, czy cos.


    J.


  • 26. Data: 2023-12-11 17:44:58
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: n...@o...pl

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > W dniu 11.12.2023 o 11:14, Robert Wańkowski pisze:
    > > W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
    > >>> I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?
    > >> Na "ustosunkowanie się" ?
    > >> Nie trzeba od razu naprawiac ?
    > >>
    > >> A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...
    > >
    > > No i jest odpowiedź, jeszcze nie dzwoniłem a zapytać o wykładnię tego co
    > > napisali. Czyli czy mam zapłacić za ten zasilacza czy nie? :)
    > >
    > > "Dzień dobry,
    > >
    > > serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
    > > akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "
    >
    > No i po rozmowie. Zasilacz wymienił Dell na gwarancji x-com reklamacji
    > nie uznał, ale za zasilacz nie trzeba płacić.

    No dobra, ale jest "akcesorium" czy "częścią ekspl."?


  • 27. Data: 2023-12-12 00:24:23
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-11, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
    >>> I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?
    >> Na "ustosunkowanie się" ?
    >> Nie trzeba od razu naprawiac ?
    >>
    >> A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...
    >
    > No i jest odpowiedź, jeszcze nie dzwoniłem a zapytać o wykładnię tego co
    > napisali. Czyli czy mam zapłacić za ten zasilacza czy nie? :)
    >
    > "Dzień dobry,
    >
    > serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
    > akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "

    Ponownie, tak dla porządku, jakby ktoś to wyguglał, jest to oczywista
    bzdura.

    --
    Marcin

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1