-
21. Data: 2023-12-02 05:32:55
Temat: Re: Rękojmia
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2023-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Fri, 01 Dec 2023 09:47:28 GMT, Marcin Debowski wrote:
>> On 2023-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> On Thu, 30 Nov 2023 23:39:52 GMT, Marcin Debowski wrote:
>>>> On 2023-11-30, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>>> On Thu, 30 Nov 2023 03:20:21 GMT, Marcin Debowski wrote:
>>>>>> On 2023-11-30, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
>>>
>>>> [..]
>>>>>> To jest duży problem, bo to oznacza, że nie jest to zakup konsumencki i
>>>>>> w zasadzie prawa wynikają tylko z KC. Przeleć DZIAŁ II, Rękojmia za wady.
>>>>>> https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
640160093/U/D19640093Lj.pdf
>>>>>>
>>>>>> Nawet nie wiem czy tam jest jakies domniemanie wady w momencie wydania.
>>>>>> Wydaje mi się, że nie.
>>>>>
>>>>> Przy konsumenckim domniemanie nie konczy sie po roku?
>>>>> Też już upłynął.
>>>>
>>>> Obecnie 2 lata.
>>>
>>> W powyzszym linku
>>> Art. 5562. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada została stwierdzona
>>> przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się,
>>> że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia
>>> niebezpieczeństwa na kupującego
>>
>> https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
140000827/U/D20140827Lj.pdf
>> Art. 43c (1)
>
> Nowka sztuka?
> A KC tez poprawili, czy zostawili 1 rok domniemania?
Wydawało mi się, że od stycznia. Tego 1 roku w KC też nie rozumiem.
Wygląda na jakieś niechlujstwo. Na szczeście nie ma sprzeczności a
"tylko" redundancja.
>>> To u mnie jakis wiekszy %.
>>
>> Jak barzdzo?
>
> A tak ze dwa na ok 10.
Tak, że padł zupełnie? To niewiele więcej.
>>>> sprzedaje to jest tak kiepskiej jakości/mocy, że pada w ciągu 2ch lat
>>>> przy standardowym użytkowaniu?
>>>
>>> Akurat tu jak rozumiem zasilacz Dell, ale zdarzają sie tez uszkodzenia
>>> wtyczek.
>>
>> A nie, takie coś to się zdarza notorycznie, ale zwykle też nie szybciej
>> niz w ciągu 2ch lat.
>
> A co - wtyczka sie po 2 latach osłabia ? :-)
Najczęściej pęka izolacja tuż za wtyczką. To przypadłość dość
uniwersalna. Oba Delle, które miałem, miały też problem z gniazdami
zasilania, ale to niby nie wina zasilacza.
>> Ale gwarancja x-comu nie jest zapewne cześcią ofery. Można się spierać,
>> jeśli ta informacja byłaby podana. Dokopywanie się jej w gwarancji,
>> jakiejś ogólnej zresztą, to nie jest informacja o cechach sprzedawanego
>> towaru.
>
> IMO - gwarancja dosc wazną częscia oferty ...
Zwykle tylko w zakresie długości obowiązywania. No i teraz jak, samo
urządzenie działa jak nalezy, ale chcesz wymiany lub zwrotu bo
dowiedziałeś się, że gwarancja zasilaczy nie obowiązuje. Przy czym
zasilacz jest sprawy a jakby nie był to masz nadal prawa ustawowe. Jakoś
troche dziwnie się robi bo jeszcze pojawia się dylemat czy jest to wada
istotna, a tylko przy tej można się domagać odstąpienia od umowy. Ale
coś tam chyba widziałem, o możliwości obniżenia ceny, więc może tędy
droga.
>>>> rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę
>>>> charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę
>>>
>>> Czyli ile konkretnie? 10 lat, 5, 3, 2, 1 ?
>>
>> Skoro Ustawodawca mówi min 2 lata to min 2 lata :)
>
> Ale powyzej nie mówi.
> Zreszta to rzecz umowna - jak poinformowano, ze 1 rok, to 1 rok :-)
Zapytać rzeczoznawcę co jest typowe dla takiego produktu.
>>> https://strefaedukacji.pl/jakie-sa-wymagania-sprzeto
we-laptopa-kupowanego-za-bon-dla-nauczyciela/ar/c5-1
7920181
>>> Laptop dla nauczyciela
>>>
>>> Gwarancja: tak, na co najmniej 36 miesięcy
>>>
>>> Nie wiem na jakiej podstawie, bo minister nie chce sie tym pochwalic,
>>> ale widac, ze 3 lata akceptuje :-)
>>
>> No bo 2 lata to dla ucznia trochę krótko.
>
> To dla nauczyciela.
To też 2 lata mało, jak na podarek.
>>> Nie trzeba. Jesli na wybrane elementy jest inaczej, to ma to wyraźnie
>>> napisac w ofercie :-)
>>
>> Właśnie tak.
>
> No ale nie wiemy czy sie chwalil "3 lata gwarancji", czy
> "2 lata z wyjątkiem ..." czy "standardowa gwarancja X-kom" ...
> i ciagle "gwarancja" piszę :-)
Chyba niestety cięzar będzie spoczywał na twierdzącym, że się chwalił.
>> Ty nie masz robić śledztwa i szacować ryzyko, a klarownie wiedzieć czego
>> się tu spodziewać :)
>
>
> No i założmy ze na etykiecie na półce napisali
> " .... * - 6 miesiecy gwarancji".
No to sprawa jest jasna. Przeciez nie musi byw w ogóle gwarancji. Gorzej
jakby napisali 4 lata bez wyszczególnienia, że na zasilacz 6 miesięcy.
--
Marcin
-
22. Data: 2023-12-02 05:42:26
Temat: Re: Rękojmia
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2023-12-01, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> Może tą jedną kwestię mi wyjaśnicie, tak z ciekawości.
> Jeżeli ja z tytułu rękojmi zwracam sprzęt do sklepu, to jeżeli uznają
> reklamację to oni (sklep) ma swoją gwarancję od Della i do nich się
> zwrócą o kasę, sprzęt czy też naprawę?
To już Cię nie obchodzi. Sprzedawca ma zrobić czego się domagałeś.
Formalnie powinien mieć (nie wiem czy tak jest obecnie) regres do
producenta/innego sprzedawcy, ale ponownie, to nie Twój problem.
> I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?
Tak. Przy czym przy naprawie ten termin jest miękki. Przy zwrocie
zapłaty, jest maks. 14 dni.
--
Marcin
-
23. Data: 2023-12-11 11:14:22
Temat: Re: Rękojmia
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
>> I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?
> Na "ustosunkowanie się" ?
> Nie trzeba od razu naprawiac ?
>
> A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...
No i jest odpowiedź, jeszcze nie dzwoniłem a zapytać o wykładnię tego co
napisali. Czyli czy mam zapłacić za ten zasilacza czy nie? :)
"Dzień dobry,
serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "
Robert
-
24. Data: 2023-12-11 11:38:28
Temat: Re: Rękojmia
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 11.12.2023 o 11:14, Robert Wańkowski pisze:
> W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
>>> I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?
>> Na "ustosunkowanie się" ?
>> Nie trzeba od razu naprawiac ?
>>
>> A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...
>
> No i jest odpowiedź, jeszcze nie dzwoniłem a zapytać o wykładnię tego co
> napisali. Czyli czy mam zapłacić za ten zasilacza czy nie? :)
>
> "Dzień dobry,
>
> serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
> akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "
No i po rozmowie. Zasilacz wymienił Dell na gwarancji x-com reklamacji
nie uznał, ale za zasilacz nie trzeba płacić.
Robert
-
25. Data: 2023-12-11 14:12:50
Temat: Re: Rękojmia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 11 Dec 2023 11:14:22 +0100, Robert WaĹkowski wrote:
> W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
>>> I od tych 14 dni rusza nastÄpny termin na naprawÄ/wymianÄ/zwrot kasy?
>> Na "ustosunkowanie siÄ" í ˝íą
>> Nie trzeba od razu naprawiac í ˝íą
>>
>> A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymaĹ ...
>
> No i jest odpowiedĹş, jeszcze nie dzwoniĹem a zapytaÄ o wykĹadniÄ tego co
> napisali. Czyli czy mam zapĹaciÄ za ten zasilacza czy nie? :)
>
> "DzieĹ dobry,
>
> serwis producenta wymieniĹ wadliwy zasilacz. PoniewaĹź zasilacz jest
> akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "
akcesorium ... hm, polemizowaĹbym.
Przeciez nawet sprzedali w komplecie, a nie osobno.
Ale z polemizowaniem z x-kom poczekaj, aĹź ci oddadzÄ ,
bo tak jakby bezpĹatnie miaĹo to byc :-)
Dell raczej porzÄ dna firma, i zasilacze na gwarancji wymieniajÄ .
Aczkolwiek, IMHO zasilacze porzÄ dnej firmy to nie padajÄ na gwarancji,
ani nawet przez pare lat po niej :-)
Chyba, ze jakaĹ burza byĹa, czy cos.
J.
-
26. Data: 2023-12-11 17:44:58
Temat: Re: Rękojmia
Od: n...@o...pl
Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):
> W dniu 11.12.2023 o 11:14, Robert Wańkowski pisze:
> > W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
> >>> I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?
> >> Na "ustosunkowanie się" ?
> >> Nie trzeba od razu naprawiac ?
> >>
> >> A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...
> >
> > No i jest odpowiedź, jeszcze nie dzwoniłem a zapytać o wykładnię tego co
> > napisali. Czyli czy mam zapłacić za ten zasilacza czy nie? :)
> >
> > "Dzień dobry,
> >
> > serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
> > akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "
>
> No i po rozmowie. Zasilacz wymienił Dell na gwarancji x-com reklamacji
> nie uznał, ale za zasilacz nie trzeba płacić.
No dobra, ale jest "akcesorium" czy "częścią ekspl."?
-
27. Data: 2023-12-12 00:24:23
Temat: Re: Rękojmia
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2023-12-11, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> W dniu 01.12.2023 o 15:42, J.F pisze:
>>> I od tych 14 dni rusza następny termin na naprawę/wymianę/zwrot kasy?
>> Na "ustosunkowanie się" ?
>> Nie trzeba od razu naprawiac ?
>>
>> A firmowy serwis i tak bedzie dluzej trzymał ...
>
> No i jest odpowiedź, jeszcze nie dzwoniłem a zapytać o wykładnię tego co
> napisali. Czyli czy mam zapłacić za ten zasilacza czy nie? :)
>
> "Dzień dobry,
>
> serwis producenta wymienił wadliwy zasilacz. Ponieważ zasilacz jest
> akcesorium Pana laptopa, nie mamy podstaw do uznania reklamacji. "
Ponownie, tak dla porządku, jakby ktoś to wyguglał, jest to oczywista
bzdura.
--
Marcin