eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamy na granicy prawa i dobrego smaku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2005-07-02 17:39:30
    Temat: Reklamy na granicy prawa i dobrego smaku
    Od: gzyra <g...@g...lp>

    Publikacja nowego raportu Empatii

    Czy widzieliście kiedyś świnię tańczącą kankana na stronach
    internetowych ubojni? A może kurczaka-kelnera, który niesie na tacy
    pieczonego kurczaka? A może świnię w witrynie sklepu mięsnego, która z
    widoczną rozkoszą mówi smacznego? W ramach promocji mięsa dochodzi do
    wyjątkowo obrzydliwych nadużyć, jeśli nie wobec prawa, to z pewnością
    dobrego smaku. Zapraszamy na nowe strony Empatii, poświęcone raportowi
    "Zwierzęta w reklamie mięsa":

    http://raport.empatia.pl

    Z opakowań wyrobów mięsnych, z szyldów i reklam, wreszcie z projektów
    znaków towarowych produktów, spoglądają na nas szczęśliwe, bajkowe,
    upozowane - aby uspokoić sumienie klienta - zwierzęta. W wielu
    przypadkach zwierzęta te zachwalają własne ciało. Sprawiają wrażenie,
    jakby rozumiały, że wzniosłym celem ich krótkiego życia jest znaleźć się
    w rzeźni, a później na talerzu. Sugerują, że wiodą w ramach hodowli
    (często przemysłowej, nazywanej "fabrykami śmierci") miłe, wolne i
    satysfakcjonujące życie. To wyjątkowo niesmaczne oszukaństwo.
    Chcielibyśmy, żeby zaczęto o tym mówić.

    Empatia zgromadziliła setki przykładów opakowań, znaków towarowych,
    stron www oraz reklam. W najbliższym czasie zamierza m.in. wystąpić do
    zakładów mięsnych, aby zaprzestał praktyk nieuczciwej promocji. Wystąpi
    do Prezesa Urzędu Patentowego RP o nie rejestrowanie znaków towarowych,
    które w obecnych czasach muszą być uznane za niezgodne z dobrymi
    obyczajami. Zaproponuje zawarcie odpowiednich zapisów w Kodeksie
    Etycznym Reklamy. Ideę raportu poparły autorytety wielu dziedzin, m.in.
    prof. Ewa Łętowska, dr Magdalena Środa, prof. Antonina Ostrowska
    (socjolog, etyk), prof. Andziej Elżanowski (zoolog) i prof. Remigiusz
    Węgrzynowicz (nauki weterynaryjne).


  • 2. Data: 2005-07-03 20:00:33
    Temat: Reklamy na granicy prawa i dobrego smaku
    Od: "goldi " <s...@W...gazeta.pl>

    gzyra <g...@g...lp> napisał(a):

    W najbliższym czasie zamierza m.in. wystąpić do
    > zakładów mięsnych, aby zaprzestał praktyk nieuczciwej promocji. Wystąpi
    > do Prezesa Urzędu Patentowego RP o nie rejestrowanie znaków towarowych,
    > które w obecnych czasach muszą być uznane za niezgodne z dobrymi
    > obyczajami. Zaproponuje zawarcie odpowiednich zapisów w Kodeksie
    > Etycznym Reklamy.

    Łatwo raczej nie będzie. Ale na pewno ciekawie...

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 3. Data: 2005-07-04 09:03:56
    Temat: Re: Reklamy na granicy prawa i dobrego smaku
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-02 19:39 gzyra napisał(a):
    > Publikacja nowego raportu Empatii
    >
    > Czy widzieliście kiedyś świnię tańczącą kankana na stronach
    > internetowych ubojni? A może kurczaka-kelnera, który niesie na tacy
    > pieczonego kurczaka? A może świnię w witrynie sklepu mięsnego, która z
    > widoczną rozkoszą mówi smacznego? W ramach promocji mięsa dochodzi do
    > wyjątkowo obrzydliwych nadużyć, jeśli nie wobec prawa, to z pewnością
    > dobrego smaku. Zapraszamy na nowe strony Empatii, poświęcone raportowi
    > "Zwierzęta w reklamie mięsa":
    >
    > http://raport.empatia.pl

    To jest fajne http://www.empatia.pl/raport/gl2.htm :)
    w

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1