-
1. Data: 2005-07-02 17:39:30
Temat: Reklamy na granicy prawa i dobrego smaku
Od: gzyra <g...@g...lp>
Publikacja nowego raportu Empatii
Czy widzieliście kiedyś świnię tańczącą kankana na stronach
internetowych ubojni? A może kurczaka-kelnera, który niesie na tacy
pieczonego kurczaka? A może świnię w witrynie sklepu mięsnego, która z
widoczną rozkoszą mówi smacznego? W ramach promocji mięsa dochodzi do
wyjątkowo obrzydliwych nadużyć, jeśli nie wobec prawa, to z pewnością
dobrego smaku. Zapraszamy na nowe strony Empatii, poświęcone raportowi
"Zwierzęta w reklamie mięsa":
http://raport.empatia.pl
Z opakowań wyrobów mięsnych, z szyldów i reklam, wreszcie z projektów
znaków towarowych produktów, spoglądają na nas szczęśliwe, bajkowe,
upozowane - aby uspokoić sumienie klienta - zwierzęta. W wielu
przypadkach zwierzęta te zachwalają własne ciało. Sprawiają wrażenie,
jakby rozumiały, że wzniosłym celem ich krótkiego życia jest znaleźć się
w rzeźni, a później na talerzu. Sugerują, że wiodą w ramach hodowli
(często przemysłowej, nazywanej "fabrykami śmierci") miłe, wolne i
satysfakcjonujące życie. To wyjątkowo niesmaczne oszukaństwo.
Chcielibyśmy, żeby zaczęto o tym mówić.
Empatia zgromadziliła setki przykładów opakowań, znaków towarowych,
stron www oraz reklam. W najbliższym czasie zamierza m.in. wystąpić do
zakładów mięsnych, aby zaprzestał praktyk nieuczciwej promocji. Wystąpi
do Prezesa Urzędu Patentowego RP o nie rejestrowanie znaków towarowych,
które w obecnych czasach muszą być uznane za niezgodne z dobrymi
obyczajami. Zaproponuje zawarcie odpowiednich zapisów w Kodeksie
Etycznym Reklamy. Ideę raportu poparły autorytety wielu dziedzin, m.in.
prof. Ewa Łętowska, dr Magdalena Środa, prof. Antonina Ostrowska
(socjolog, etyk), prof. Andziej Elżanowski (zoolog) i prof. Remigiusz
Węgrzynowicz (nauki weterynaryjne).
-
2. Data: 2005-07-03 20:00:33
Temat: Reklamy na granicy prawa i dobrego smaku
Od: "goldi " <s...@W...gazeta.pl>
gzyra <g...@g...lp> napisał(a):
W najbliższym czasie zamierza m.in. wystąpić do
> zakładów mięsnych, aby zaprzestał praktyk nieuczciwej promocji. Wystąpi
> do Prezesa Urzędu Patentowego RP o nie rejestrowanie znaków towarowych,
> które w obecnych czasach muszą być uznane za niezgodne z dobrymi
> obyczajami. Zaproponuje zawarcie odpowiednich zapisów w Kodeksie
> Etycznym Reklamy.
Łatwo raczej nie będzie. Ale na pewno ciekawie...
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2005-07-04 09:03:56
Temat: Re: Reklamy na granicy prawa i dobrego smaku
Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>
Dnia 2005-07-02 19:39 gzyra napisał(a):
> Publikacja nowego raportu Empatii
>
> Czy widzieliście kiedyś świnię tańczącą kankana na stronach
> internetowych ubojni? A może kurczaka-kelnera, który niesie na tacy
> pieczonego kurczaka? A może świnię w witrynie sklepu mięsnego, która z
> widoczną rozkoszą mówi smacznego? W ramach promocji mięsa dochodzi do
> wyjątkowo obrzydliwych nadużyć, jeśli nie wobec prawa, to z pewnością
> dobrego smaku. Zapraszamy na nowe strony Empatii, poświęcone raportowi
> "Zwierzęta w reklamie mięsa":
>
> http://raport.empatia.pl
To jest fajne http://www.empatia.pl/raport/gl2.htm :)
w
--
http://members.chello.pl/e.szweicer/