eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamy na granicy prawa i dobrego smakuReklamy na granicy prawa i dobrego smaku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.tpin
    ternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: gzyra <g...@g...lp>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Reklamy na granicy prawa i dobrego smaku
    Date: Sat, 02 Jul 2005 19:39:30 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <da6jlt$h7a$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: chi146.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1120326141 17642 83.31.6.146 (2 Jul 2005 17:42:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jul 2005 17:42:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040804
    Netscape/7.2 (ax)
    X-Accept-Language: en-us, pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:310002
    [ ukryj nagłówki ]

    Publikacja nowego raportu Empatii

    Czy widzieliście kiedyś świnię tańczącą kankana na stronach
    internetowych ubojni? A może kurczaka-kelnera, który niesie na tacy
    pieczonego kurczaka? A może świnię w witrynie sklepu mięsnego, która z
    widoczną rozkoszą mówi smacznego? W ramach promocji mięsa dochodzi do
    wyjątkowo obrzydliwych nadużyć, jeśli nie wobec prawa, to z pewnością
    dobrego smaku. Zapraszamy na nowe strony Empatii, poświęcone raportowi
    "Zwierzęta w reklamie mięsa":

    http://raport.empatia.pl

    Z opakowań wyrobów mięsnych, z szyldów i reklam, wreszcie z projektów
    znaków towarowych produktów, spoglądają na nas szczęśliwe, bajkowe,
    upozowane - aby uspokoić sumienie klienta - zwierzęta. W wielu
    przypadkach zwierzęta te zachwalają własne ciało. Sprawiają wrażenie,
    jakby rozumiały, że wzniosłym celem ich krótkiego życia jest znaleźć się
    w rzeźni, a później na talerzu. Sugerują, że wiodą w ramach hodowli
    (często przemysłowej, nazywanej "fabrykami śmierci") miłe, wolne i
    satysfakcjonujące życie. To wyjątkowo niesmaczne oszukaństwo.
    Chcielibyśmy, żeby zaczęto o tym mówić.

    Empatia zgromadziliła setki przykładów opakowań, znaków towarowych,
    stron www oraz reklam. W najbliższym czasie zamierza m.in. wystąpić do
    zakładów mięsnych, aby zaprzestał praktyk nieuczciwej promocji. Wystąpi
    do Prezesa Urzędu Patentowego RP o nie rejestrowanie znaków towarowych,
    które w obecnych czasach muszą być uznane za niezgodne z dobrymi
    obyczajami. Zaproponuje zawarcie odpowiednich zapisów w Kodeksie
    Etycznym Reklamy. Ideę raportu poparły autorytety wielu dziedzin, m.in.
    prof. Ewa Łętowska, dr Magdalena Środa, prof. Antonina Ostrowska
    (socjolog, etyk), prof. Andziej Elżanowski (zoolog) i prof. Remigiusz
    Węgrzynowicz (nauki weterynaryjne).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1