  • 1. Data: 2007-09-12 07:25:14
    Temat: Reklamacja, zwrot pieniedzy a dowod zakupu
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam,

    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    popsul sie sprzet AGD, zgloszenie reklamacyjne, producent nie jest w stanie
    naprawic, ani wymienic na taki o podobnych parametrach i zaproponowal zwrot
    pieniedzy.
    Jednak jako warunek zwrotu podal dostarczenie (w sensie oddanie) faktury za
    sprzet. Jest jakas podstawa prawna do takiego zadania? Czemu mam im oddac
    dokument, ktory byl wystawiony nie przez nich dla mnie?

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2007-09-12 08:04:09
    Temat: Re: Reklamacja, zwrot pieniedzy a dowod zakupu
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > sprzet. Jest jakas podstawa prawna do takiego zadania? Czemu mam im oddac
    > dokument, ktory byl wystawiony nie przez nich dla mnie?

    Może dla niego jego "widzimisię" jest podstawą :)
    Jeśli wystawił fakturę, to teraz powinien wystawić korektę do niej. I nic
    wiecej nie kombinowac.

  • 3. Data: 2007-09-12 08:11:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 10:04:09 +0200, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

    > Może dla niego jego "widzimisię" jest podstawą :)
    > Jeśli wystawił fakturę, to teraz powinien wystawić korektę do niej. I nic
    > wiecej nie kombinowac.

    A przeczytałeś słowa "byl wystawiony nie przez nich"? On tego nie kupował
    u producenta a u jakiegoś sprzedawcy (być może z całym łańcuszkiem
    pośredników). Więc producent akurat jemu korekty wystawić nie może.
    Formalnie to powinne zostać wystawione korekty pzrez ten cały "łańcuszek".
    Zapewne producent doszedł do wniosku, że nie będzie tracił czasu na
    odzyskanie groszy podatku, bo koszt papierkologii będzie większy. A
    faktura jest mu potzrebna tylko po to aby było wiadomo ile dokładnie ma
    zwrócić. Może przyjmie kserokopię faktury?

  • 4. Data: 2007-09-12 19:05:32
    Od: <s...@a...pl>

    > A przeczytałeś słowa "byl wystawiony nie przez nich"? On tego nie kupował

    Ups, sorry. Nie doczytałem dokładnie...

  • 5. Data: 2007-09-17 22:48:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.09.2007 k...@p...onet.pl <k...@p...onet.pl>
    napisał/a:
> [...]
    > sprzet. Jest jakas podstawa prawna do takiego zadania? Czemu mam im oddac
    > dokument, ktory byl wystawiony nie przez nich dla mnie?

    Jesteś pewien, że chodzi o oddanie, a nie zwyczajnie o potwierdzenie kwoty
    zakupu?

    --
    Marcin