eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja twardego dysku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 1. Data: 2011-10-25 20:42:17
    Temat: Reklamacja twardego dysku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Kupiłęm na firmę dysk. Dysk zespuł się przy pierwszym użyciu.
    Reklamowałem z tytułu niezgodnosci z umowa.
    Dzis sklep poinformował mnie, że reklamacja została uznana, i że mogę
    odebraćswoje pieniadze.

    Problem polega na tym, ze zwrot pieniedzy zupełnie mnie nie
    satysfakcjonuje, poniewaz obecnie za te pieniadze nie kupie takiego dysku
    (podskoczył ceny)
    Sklep tłumaczy się faktem, że nie maja takich dysków na stanie i nie maja
    dostaw.
    Ale ma dyski tego samego producenta, tej samej pojemności, z tej samej
    serii tylko w innym kolorze.

    Czy mogę żądać od sklepu wydania nowego dysku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,
    ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"


  • 2. Data: 2011-10-25 20:57:04
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 25.10.2011 22:42, Budzik pisze:
    > Kupiłęm na firmę dysk.
    > Reklamowałem z tytułu niezgodnosci z umowa.

    Ciekawe, reklamowałeś na mocy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej, a nie jesteś konsumentem.

    --
    live_evil


  • 3. Data: 2011-10-25 21:17:29
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Ale ma dyski tego samego producenta, tej samej pojemności, z tej samej
    > serii tylko w innym kolorze.
    >
    > Czy mogę żądać od sklepu wydania nowego dysku?


    Hmm... WD Green na WD Black?


  • 4. Data: 2011-10-25 22:52:33
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Ale ma dyski tego samego producenta, tej samej pojemności, z tej samej
    > serii tylko w innym kolorze.

    Jeśli piszesz o WD (green->blue->black), to są to inne serie, w tę stronę
    są droższe, więc nie muszą wymienić.

    a.


  • 5. Data: 2011-10-26 06:54:11
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wemif w...@a...pl ...

    >> Ale ma dyski tego samego producenta, tej samej pojemności, z tej samej
    >> serii tylko w innym kolorze.
    >
    > Jeśli piszesz o WD (green->blue->black), to są to inne serie, w tę stronę
    > są droższe, więc nie muszą wymienić.
    >
    piszac o kolorze mam na mysli kolor obudowy.


  • 6. Data: 2011-10-26 06:54:12
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik M1SLQ m...@m...o2.pl ...

    >> Ale ma dyski tego samego producenta, tej samej pojemności, z tej samej
    >> serii tylko w innym kolorze.
    >>
    >> Czy mogę żądać od sklepu wydania nowego dysku?
    >
    > Hmm... WD Green na WD Black?
    >
    hmm - kupowałem WD My Passport - nie wiem co siedzi w srodku.
    Jest to dysk na USB 3.0 i niczego poza zachowaniem pojemności i rodzaju
    złącza nie oczekuję.


  • 7. Data: 2011-10-26 06:54:14
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail u...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >> Kupiłęm na firmę dysk.
    >> Reklamowałem z tytułu niezgodnosci z umowa.
    >
    > Ciekawe, reklamowałeś na mocy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej, a nie jesteś konsumentem.
    >
    sorry, z tytułu rękojmi

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld


  • 8. Data: 2011-10-27 00:54:13
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    >>> Ale ma dyski tego samego producenta, tej samej pojemności, z tej samej
    >>> serii tylko w innym kolorze.
    >>>
    >>> Czy mogę żądać od sklepu wydania nowego dysku?
    >>
    >> Hmm... WD Green na WD Black?
    >>
    > hmm - kupowałem WD My Passport - nie wiem co siedzi w srodku.
    > Jest to dysk na USB 3.0 i niczego poza zachowaniem pojemności i rodzaju
    > złącza nie oczekuję.
    >
    no to w koncu jak jest?
    Mogą mnie spławić oddając pieniądze, czy też muszą wywiązać się z umowy i
    dostarczyc mi działający dysk (o niegorszych parametrach).
    ci ciekawe mają taki w ofercie i towar na stanach ale w innym kolorze
    obudowy.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
    najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso


  • 9. Data: 2011-10-28 20:48:34
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Oct 2011, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>>> Ale ma dyski tego samego producenta, tej samej pojemności, z tej samej
    >>>> serii tylko w innym kolorze.
    [...]
    > no to w koncu jak jest?
    > Mogą mnie spławić oddając pieniądze, czy też muszą wywiązać się z umowy
    > i dostarczyc mi działający dysk (o niegorszych parametrach).
    > ci ciekawe mają taki w ofercie i towar na stanach ale w innym kolorze
    > obudowy.

    Cisza zapadła... a ciekaw byłem czy ktoś rzuci "praktyką prawną".
    No to pociągnę :)

    Literalny zapis w KC jest dość ciekawy: art.560 niby wskazuje,
    że de facto co do zasady ogólnej takiego prawa nie ma, (wszystkie
    rozwiązania przy oporze sprzedawcy sprowadzają się do zwrotu
    ceny lub zjechania ceną do zera), ale 561 wskazuje że przy
    "przedmiotach określonych co do gatunku" kupujący *może* żądać wymiany.
    Jakby o gołą literę przepisu chodziło, to wynikałoby że istotne
    jest czy na f-rze był podany kolor obudowy.
    Jeśli nie, to byłby on cechą nieistotną "co do gatunku".

    Co przemawia przeciw?
    ;)

    pzdr, Gotfryd


  • 10. Data: 2011-10-28 23:55:32
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/28/2011 3:48 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Jakby o gołą literę przepisu chodziło, to wynikałoby że istotne
    > jest czy na f-rze był podany kolor obudowy.
    > Jeśli nie, to byłby on cechą nieistotną "co do gatunku".
    >


    sprzeciw

    np. dyski twarde rozowe sa znacznie drozsze niz dyski w innych kolorach,
    mimo ze niczym innym sie nie roznia.
    Wiadomo, blondynki dają sie doić łatwiej.

    Z tym, że numer modelu w tym przypadku jest inny niz przy innych dyskach.

    Wiec bardziej bym to okreslil jako tego samego typu/ten sam typ

    czyli taka sama "numerologia" na urzadzeniu, a nie na fakturze.



strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1