    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Reklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawne
    Date: 3 Jul 2004 11:59:22 +0200

    Wniosek reklamacyjny składałem w UP nadawczym, który nie jest Rejonowym UP,
    albowiem w RUP odmówiono mi prawa przyjęcia wniosku bez kwitka potwierdzającego
    zlecenie przelewu (ten z pomarańczowym trójkątem) brak tego kwitka spowodowany
    był tym iż w UP nadawczym *pzo stwierdziła iż "ona takich nie przyjmuje bo są
    niepotrzebne".

    Więc poszedłem za ciosem i złożyłem reklamacje z owym "brakiem" w Urzedzie
    Pocztowym nadawczym, oczywiście bez problemu zostałą przyjęta i wydano mi
    stosowne pokwitowanie.

    W rozp. Min. Infrastr. jasno wskazane jest iż taki wniosek powinien być
    NIEZWŁOCZNIE przekazany do RUP, niezwłocznie znaczy tyle co bez nieuzasadnionej
    zwłoki, przypominam, wniosek złożony 02.06.2004.

    Teraz odebrałem list z odpowiedzią na reklamację - dzis dostałem POWTÓRNE
    awizo, pomimo iż pierwszego nie było, z któego dowiaduję się iż termin do
    rozpatrzenia reklamacji ulega przedłużeniu max 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku
    reklamacyjnego do RUP, wszystko lege artis jednak wniosek reklamacyjny ktory
    powinien być niezwłocznie przekazany do RUP z Urzędu Pocztowego nadawczego
    dotarł do RUP po 7 dniach tj. 09.06.2004. Zatem ostateczny termin w któym
    powinienem otrzymać odp. na mój wniosek reklamacyjny to 09.07.2004r. Dziwi mnie
    to albowiem odp. z taką informacją nadana 22.06.2004 dotarłą do mnie 23.06.2004
    (pierwsze awizo) - i taki termin rozumiem jako niezwłoczny .

    Wątpliwości:

    1. Czy 7 dni znaczy niezwłocznie ?

    2. Powtórne awizo, jaki mam dowód iż nie zostało to sfabrykowane celem
    dochowania terminu 14 dniowego dla udzielenia odpowiedzi w przedmiocie
    informacji o niemożliwości dochowania terminu 14 dniowego dla rozpatrzenia
    wniosku reklamacyjnego ?

    3. Dodam jeszcze tylko iż problem z rzeczoną paczką wystąpił dwukrotnie, przy
    pierwszym nadaniu adresat ponoć odmówił jej przyjęcia co wynikało z adnotacji na
    opakowaniu, choć w rozmowie telefonicznej zapierał się iż tak nie było,
    twierdził iż żadna paczka do niego nie dotarłą a tym bardziej awizo, więc
    nadałam powtórnie i znowu sytuacja analogiczna adresat twierdził że nie ma
    paczki, sprawdzał na poczcie brak paczki - chyba mam niezłego pH a packzi nadal
    nie mam ani ja ani adresat.