    From: i...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
    Date: Fri, 10 Apr 2009 11:23:49 -0700 (PDT)

    On 9 Kwi, 16:51, Grzesiekkm <g...@g...com> wrote:
    > Witam
    >
    > Mam pytanie jeśli ktoś jest zorientowany w sprawach reklamacji to
    > proszę o opinie. W dniu 8 marca zaniosłem buty do reklamacji sklep "GO
    > sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem

    Czesc,
    wlasnie jestem na etapie zalatwiania niemal identycznej sprawy. Wyglada
    (lo) to tak:

    - reklamacja (na druku byl zapis ze odbior wyniku reklamacji w sklepie
    - zapis nie byl jednym z punktow druku, znajdowal sie po moim
    podpisie),
    - na druku reklamacyjnym podalem naprawa/wymiana (niezgodnosc towaru z
    umowa; zakup 10.05.2007, reklamacja 04.08.2008),
    - mija 14 dni i cisza
    - jade do sklepu; oczywiscie reklamacja nieuznana; pytam dlaczego nie
    bylo informacji na pismie? kierowniczka wyskoczyla ze jak bylo w
    pismie - odbior wyniku reklamacji w siedzibie sklepu, ja sie pod tym
    podpisalem i ze to moim obowiazkiem bylo sie dowiadywac (ciekawostki
    prawila),
    - skarga do miejskiego rzecznika konsumentow - naruszenie przepisu
    dotyczacego 14 dni na odpowiedz - uznanie mojej reklamacji.
    - wymiana pism miedzy rzecznikiem a wlascicielem sklepu, sklep nie
    poczuwal sie do jakichkolwiek ruchow; stanowisko rzecznika: JA mam
    racje - tzn w/g ustawy itp to na sklepie ciazy obowiazek
    ustosunkowania sie do reklamacji na pismie, listem polecenym (lub tel)
    i nie mozna wymagac od klienta aby to ON jezdzil do sklepu i sie
    dowiadywal o wynik reklamacji,
    - zlozylem pozew do polubownego sadu konsumenckiego ale druga strona
    odrzucila moj wniosek,
    - rzecznik sporzadzil mi pismo do sadu grodzkiego (bezplatnie); oplata
    za zlozenie pozwu - 30zl, w pismie domagalem sie wymiany obuwia na
    wolne od wad.
    - wlasnie dzis dostalem pismo ze na czerwiec jest przewidziane
    posiedzenie sadu w tej spawie.

    Jesli wygram, wszystkie dokumenty wysle do delegatury UOKIK'u w moim
    miescie - jest szansa ze za taki numer firma dostanie kilka tysiecy zl
    kary - bylo juz kilka, podobnych przypadkow jak moj.

    Niezaleznie od sytuacji zwykle jest tak ze przy reklamacji obowiazuje
    nastepujace tryby zalatwienia sprawy przez gwaranta/sklep: naprawa,
    wymiana, ewentualnie zwrot kasy; zwykle naprawa, sporadycznie wymiana,
    o zwrocie kasy mozna zapomniec (w praktyce).

    W calej sprawie nie chodzi o kase tylko o zasady (wprawdzie trzeba sie
    nieco nabiegac i ludzie rezygnuja ze swoich spraw) ale niech firma wie
    ze nie mozna robic klienta w balona.

    Pozdro.