-
1. Data: 2004-05-27 07:12:57
Temat: Reklamacja faktury w TPSA
Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl>
Sąsiad dostał fakturę za telefon, którą odesłał z powrotem do TPSA wraz z
pismem, gdzie reklamuje ilość połączeń międzynarodowych, których nie
wykonał, a ma zapłacić. Po tygodniu dostał odpowiedź odmowną z wyjaśnieniem,
że być może za sprawą wirusa jego modem łączył się przez numery zagraniczne.
Od tej odmowy się odwołał pisemnie. Minęło ponad 3 tygodnie i TPSA ani nie
zwróciła faktury, ani nie przysłała odpowiedzi na drugie pismo, ani nie
dostarczyła billingu, o który prosił. Za to zaczyna go nękać Intrum
Iustitia, których o pośrednictwo w sporze nikt nie prosił.
Czy brak odpowiedzi po 2 tygodniach można uznać za załatwienie reklamacji?
Co radzicie robić?
pozdrawiam
JacK
-
2. Data: 2004-05-27 10:11:53
Temat: Re: Reklamacja faktury w TPSA
Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>
Użytkownik "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:c944id$5sc$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Sąsiad dostał fakturę za telefon, którą odesłał z powrotem do TPSA wraz z
> pismem, gdzie reklamuje ilość połączeń międzynarodowych, których nie
> wykonał, a ma zapłacić. Po tygodniu dostał odpowiedź odmowną z
> wyjaśnieniem, że być może za sprawą wirusa jego modem łączył się przez
> numery zagraniczne. Od tej odmowy się odwołał pisemnie. Minęło ponad 3
> tygodnie i TPSA ani nie zwróciła faktury, ani nie przysłała odpowiedzi
> na drugie pismo, ani nie dostarczyła billingu, o który prosił. Za to
> zaczyna go nękać Intrum Iustitia, których o pośrednictwo w sporze nikt
> nie prosił. Czy brak odpowiedzi po 2 tygodniach można uznać za
> załatwienie reklamacji? Co radzicie robić?
Po pierwsze, dlaczego odesłał fakturę? Po drugie, czy zapłacił jakąkolwiek
kwotę za ten rachunek? Jeśli reklamował połączenia międzynarodowe, to
powinien był zapłacić za całą resztę, której nie kwestionował. Na odpowiedź
na odwołanie TP ma 30 dni, tak więc jeszcze trochę czasu zostało. Jednak
przekroczenie któregokolwiek z terminów odpowiedzi _nie_oznacza_ w żadnym
wypadku uznania reklamacji. Jeśli chodzi o IJ, to można to zlać, oczywiście
płacą TP taką część kwoty, która nie pozostawia wątpliwości. Poza tym szanse
na pozytywne rozpatrzenie tej reklamacji są bardzo małe - jedyna szansa w
udowodnieniu, że nastąpiła kradzież impulsów lub że docelowe numery nie
istnieją. Po szczegóły sugeruję pl.misc.telefonia.
--
Pozdrawiam,
Kwas
-
3. Data: 2004-05-27 10:17:05
Temat: Reklamacja faktury w TPSA
Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>
Alfa_kret <a...@p...onet.pl> napisał(a):
>> Czy brak odpowiedzi po 2 tygodniach można uznać za załatwienie reklamacji?
Niestety nie,
> Co radzicie robić?
Trudna sprawa, albo nie płacić i czekać na sprawę sądową wytoczoną przez TP
S.A. , albo zapłacić, konieczne z dopiskiem : " z zastrzeżeniem zwrotu", co
pozwoli na ewenualne póxniejsze dochodezenie tych kwot. POnadto zgłosoć do
prokuratuury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa , może do czegoś organa
ścigania dojda, choć osobiście wątpię,
pzdr
marek radwański
>
> pozdrawiam
> JacK
>
>
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2004-05-27 10:17:40
Temat: Reklamacja faktury w TPSA
Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>
Alfa_kret <a...@p...onet.pl> napisał(a):
>> Czy brak odpowiedzi po 2 tygodniach można uznać za załatwienie reklamacji?
Niestety nie,
> Co radzicie robić?
Trudna sprawa, albo nie płacić i czekać na sprawę sądową wytoczoną przez TP
S.A. , albo zapłacić, konieczne z dopiskiem : " z zastrzeżeniem zwrotu", co
pozwoli na ewenualne póxniejsze dochodezenie tych kwot. POnadto zgłosoć do
prokuratuury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa , może do czegoś organa
ścigania dojda, choć osobiście wątpię,
pzdr
marek radwański
>
> pozdrawiam
> JacK
>
>
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2004-05-27 10:18:16
Temat: Re: Reklamacja faktury w TPSA
Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>
W wiadomości: news:c944id$5sc$1@nemesis.news.tpi.pl
użytkownik: *Alfa_kret* napisał(a):
> Minęło ponad 3 tygodnie i TPSA ani nie zwróciła faktury,
> ani nie przysłała odpowiedzi na drugie pismo, ani nie dostarczyła
> billingu, o który prosił. Za to zaczyna go nękać Intrum Iustitia,
> których o pośrednictwo w sporze nikt nie prosił.?
Jak to? Nikt ich nie prosił? Oni sami tak z własnej inicjatywy? To może
być ciekawe.
Big Jack
--
//////
( o o) GG: 660675
--ooO-( )-Ooo- *W nagłówku adres antyspamowy zakodowany w ROT13*
-
6. Data: 2004-05-27 11:08:18
Temat: Re: Reklamacja faktury w TPSA
Od: "BartekB" <n...@w...pl>
Użytkownik "Alfa_kret" napisał
> reklamuje ilość połączeń międzynarodowych, których nie
> wykonał, a ma zapłacić.
Zaplacic kwote bezsporna, czyli to, co sasiad uwaza za slusznie
naliczone i czekac na rozpatrzenie reklamacji. Wg regulaminu nie trzeba
placic kwoty, ktora stanowi przedmiot reklamacji.
pzdr.
B.
--
Bartek 'BeBe' Bednarski
"Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."