  • 1. Data: 2002-08-27 19:34:51
    Temat: Reklamacja a opakowanie
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    mojemu znajomemu zdechł monitor. Duży, 17'', więc pudło też duże i
    był je wyrzucił kiedyś z braku miejsca w małym mieszkaniu. I teraz
    sklep kręci nosem na reklamację bez oryginalnego opakowania.

    Sam też miałem z tym kilka przebojów i zastanawia mnie na ile legalne
    jest wymaganie dostarczania w _oryginalnym_ opakowaniu. Bo że nie chcą
    przyjąć monitora ,,gołego'' to rozumiem, ale gdzie ja mam trzymać
    opakowanie z lodówki (sporej wielkości), pralki (też niemała),
    monitora, drukarki itp? Wg mnie sprzęt dostarczony do reklamacji w
    opakowaniu zastępczym nie powinien zostać odrzucony.

    A co o tym sądzi prawo?

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-08-28 09:19:19
    Temat: Re: Reklamacja a opakowanie
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam trzeba rozróżnić dwa reżimy: GWARANCJA i RĘKOJMIA

    Przy gwarancji - czyli tam gdzie jest dokument gwarancyjny - gwarant moze sam
    ustalić warunki przyjmowania towaru do reklamacji więc z tymi pudełkami nie
    jest wykluczone ze będziesz musiał je dostarczać.

    Przy rękojmi - nie ma tego obowiązki - nie można uzleżniać reklamacji od
    dostarczenia towaru w org.opakowaniu - więc skorzystaj z rekojmi a o gwarancji
    zapomnij - tylko ze pamietaj - zgłoś wadę nie później niż 30 dni od dnia jej
    wystąpuienia do sprzedawcy, przyjmij pisemne potwierdzenie przyjęcia reklmacji
    określ zę z roszczeniem występujesz w ramach reżimu rękojmi.

    To tyle więcej szczeg. jeśli potrzebujesz zadzown DOminik SPalek 0-505 863673