  • 1. Data: 2002-08-27 18:36:13
    Temat: Udostepnienie logow serwera
    Od: "Markus" <h...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam zalozone konto www i postawiona tam strone. Jest to konto oplacane (nie
    za friko). Ktoregos dnia do mojej ksiegi gosci wpisala sie jakas osoba i we
    wpisie znalazly sie dosc obrazliwe tresci, a nawet cos w rodzaju pogruszek w
    moim kierunku. Wiem, ze serwery prowadza czasami logi (dosc czesto) i
    chcialbym uzyskac taki log od nich (z danego dnia). Czy sa jakies przepisy
    uniemozliwiajace mi uzyskanie takich informacji ? A moze jest jakas inna
    droga ustalenia tozsamosci ? Nie chce w to mieszac "wyzszych" urzedow, tylko
    chce sie dowiedziec z kim mam do czynienia.

    Prosze o pomoc i z gory dziekuje

  • 2. Data: 2002-08-27 19:17:01
    Temat: Re: Udostepnienie logow serwera
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Markus wrote:

    > jest jakas inna droga ustalenia tozsamosci ? Nie chce w to mieszac
    > "wyzszych" urzedow, tylko chce sie dowiedziec z kim mam do czynienia.

    Jezeli nie udostepnia Ci logow "z wlasnej nieprzymuszonej woli" to zostaje
    chyba tylko prokurator jako osoba ktorej logi chyba trzeba udostepnic.
    Z drugiej strony nie jest do kona pewne czy na tym serwerze ktory obsluguje
    ksiege gosci takie logi wogole sa.
    A nawet jak sa to znajdziesz tam i tak tylko ip nadawcy. Dobrze jezeli
    bedzie to SDI, to wtedy mozesz sprawdzic kto to, ale moze to byc dialup i
    wtedy nic Ci to nie powie.
    Napisz narazie do operatora Twojej ksiegi gosci, napisz o co chodzi,
    przytocz pozostawiona wiadomosc i napisz ze chcial bys ip tego kto to
    wyslal.

  • 3. Data: 2002-08-27 22:16:42
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> wrote in message
    pl...
> [...]

    Pierwsza kwestia jest chyba taka, ze umowa (jesli to platne konto itp)
    moze/powinna regulowac kwestie za co placisz. Czyli jesli masz w niej zapis
    ze masz dostep do logow dotyczacych Twojej witryny/konta to sprawa jest
    oczywista. W innym przypadku pozostaje Ci tylko liczyc na dobra wole
    administratora.

    Troche OT: W przypadku np. SMSa wyslanego z bramki operatora GSM z
    pogrozkami sprawa wyglada podobnie. Nie dostaniesz informacji z jakiego IP
    zostalo to wyslane. Nalezy zglosic na policji badz w prokuraturze fakt np.
    "grozby karalnej (?)" - wtedy uprawnieni wystepuja do administratora danej
    sieci i wtedy sprawa jest bezdyskusyjna.

    > Z drugiej strony nie jest do kona pewne czy na tym serwerze ktory
    obsluguje
    > ksiege gosci takie logi wogole sa.
    Troche NTG, ale logi sa.Ktos (administrator) musialby faktycznie SPECJALNIE
    sie ich pozbyc. Pytanie tylko np. jak dlugo je przechowuje, czy je
    archiwuzuje itp.

    > A nawet jak sa to znajdziesz tam i tak tylko ip nadawcy. Dobrze jezeli
    > bedzie to SDI, to wtedy mozesz sprawdzic kto to, ale moze to byc dialup i
    > wtedy nic Ci to nie powie.
    Tobie nic nie powie, bo jesli np. jest to z ktoregos numerow dostepowych
    TPSA (dla przykladu) to spokojnie da sie okreslic konkretny numer tel. i
    personalia osoby (posiadacza telefonu, niekoniecznie sprawcy) - ale w tym
    przypadku bez posrednictwa "wyzszych urzedow" tez nic nie zrobisz.

    --
    Pozdrawiam serdecznie - Gacek
    (odpowiadajac na priv usun cyfry z adresu)