eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja, a kurier
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2007-05-29 13:08:09
    Temat: Reklamacja, a kurier
    Od: s...@g...com

    Cześć
    Kupiłem towar, który dostarczyła mi firma kurierska. Po otwarciu
    okazało się że towar jest uszkodzony, a ja nie spisałem żadnego
    protokołu reklamacyjnego,odbioru itp. bo po prostu o tym nic nie
    wiedziałem (o ile w ogóle można było takie coś wykonać). I teraz moje
    pytanie:
    Czy firma sprzedającą towar, przez to że wysyłany jest on przez firmę
    kurierską, jest zwolniona od odpowiedzialności pod kątem reklamacji
    towaru niezgodnego z umową? Czy ewentualne spisanie protokołu
    reklamacyjnego może być dopiero podstawą do reklamacji? Wydaje mi się
    że nie, gdyż kupuję towar u sprzedawcy a nie u kuriera, ale jak to
    jest w rzeczywistości?
    Czy firm ma obowiązek pomimo wszystko przyjąć moją reklamację towaru
    niezgodnego z umową?
    Dzięki za wszelkie info,
    pozdrawiam
    Master


  • 2. Data: 2007-05-30 09:54:51
    Temat: Re: Reklamacja, a kurier
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    s...@g...com napisał(a):

    > Kupiłem towar, który dostarczyła mi firma kurierska. Po otwarciu
    > okazało się że towar jest uszkodzony, a ja nie spisałem żadnego
    > protokołu reklamacyjnego,odbioru itp. bo po prostu o tym nic nie
    > wiedziałem (o ile w ogóle można było takie coś wykonać). I teraz moje
    > pytanie:

    W KC jest jak byk napisane:

    Art. 545. § 1. Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej powinien
    zapewnić jej całość i nienaruszalność; w szczególności sposób opakowania
    i przewozu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.

    § 2. W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za
    pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w
    czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli
    stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy,
    obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
    odpowiedzialności przewoźnika.

    > Czy firma sprzedającą towar, przez to że wysyłany jest on przez firmę
    > kurierską, jest zwolniona od odpowiedzialności pod kątem reklamacji
    > towaru niezgodnego z umową? Czy ewentualne spisanie protokołu
    > reklamacyjnego może być dopiero podstawą do reklamacji? Wydaje mi się
    > że nie, gdyż kupuję towar u sprzedawcy a nie u kuriera, ale jak to
    > jest w rzeczywistości?

    Nie znasz prawa - Twoja strata.

    > Czy firm ma obowiązek pomimo wszystko przyjąć moją reklamację towaru
    > niezgodnego z umową?

    Nie.

    j.

    --
    http://www.BSGwTVP.info - Battlestar Galactica w TVP2
    Najlepszy serial sci-fi ostatnich lat nareszcie w Polsce!
    Nie przegap - powiadom przyjaciół o ataku Cylonów!
    Jeszcze dziś podpisz apel do telewizji o zmianę pory emisji!

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1