-
1. Data: 2007-05-29 13:08:09
Temat: Reklamacja, a kurier
Od: s...@g...com
Cześć
Kupiłem towar, który dostarczyła mi firma kurierska. Po otwarciu
okazało się że towar jest uszkodzony, a ja nie spisałem żadnego
protokołu reklamacyjnego,odbioru itp. bo po prostu o tym nic nie
wiedziałem (o ile w ogóle można było takie coś wykonać). I teraz moje
pytanie:
Czy firma sprzedającą towar, przez to że wysyłany jest on przez firmę
kurierską, jest zwolniona od odpowiedzialności pod kątem reklamacji
towaru niezgodnego z umową? Czy ewentualne spisanie protokołu
reklamacyjnego może być dopiero podstawą do reklamacji? Wydaje mi się
że nie, gdyż kupuję towar u sprzedawcy a nie u kuriera, ale jak to
jest w rzeczywistości?
Czy firm ma obowiązek pomimo wszystko przyjąć moją reklamację towaru
niezgodnego z umową?
Dzięki za wszelkie info,
pozdrawiam
Master
-
2. Data: 2007-05-30 09:54:51
Temat: Re: Reklamacja, a kurier
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
s...@g...com napisał(a):
> Kupiłem towar, który dostarczyła mi firma kurierska. Po otwarciu
> okazało się że towar jest uszkodzony, a ja nie spisałem żadnego
> protokołu reklamacyjnego,odbioru itp. bo po prostu o tym nic nie
> wiedziałem (o ile w ogóle można było takie coś wykonać). I teraz moje
> pytanie:
W KC jest jak byk napisane:
Art. 545. § 1. Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej powinien
zapewnić jej całość i nienaruszalność; w szczególności sposób opakowania
i przewozu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.
§ 2. W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za
pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w
czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli
stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy,
obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
> Czy firma sprzedającą towar, przez to że wysyłany jest on przez firmę
> kurierską, jest zwolniona od odpowiedzialności pod kątem reklamacji
> towaru niezgodnego z umową? Czy ewentualne spisanie protokołu
> reklamacyjnego może być dopiero podstawą do reklamacji? Wydaje mi się
> że nie, gdyż kupuję towar u sprzedawcy a nie u kuriera, ale jak to
> jest w rzeczywistości?
Nie znasz prawa - Twoja strata.
> Czy firm ma obowiązek pomimo wszystko przyjąć moją reklamację towaru
> niezgodnego z umową?
Nie.
j.
--
http://www.BSGwTVP.info - Battlestar Galactica w TVP2
Najlepszy serial sci-fi ostatnich lat nareszcie w Polsce!
Nie przegap - powiadom przyjaciół o ataku Cylonów!
Jeszcze dziś podpisz apel do telewizji o zmianę pory emisji!