  • 1. Data: 2007-05-29 11:22:33
    Temat: cena nieruchomości?
    Od: "Kasia" <k...@o...pl>

    Witajcie!

    Chciałabym wiedzieć czy kupując mieszkanie z biura nieruchomości mam prawo
    dowiedzieć się ile prowizji za mieszkanie dolicza sobie biuro?

    Pozdrawiam i dziekuję za odpowiedzi
    Kasia

  • 2. Data: 2007-05-29 11:39:07
    Temat: Re: cena nieruchomości?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kasia porozsypywal nastepujace haczki:
    > Chciałabym wiedzieć czy kupując mieszkanie z biura nieruchomości mam prawo
    > dowiedzieć się ile prowizji za mieszkanie dolicza sobie biuro?
    Nie rozumiem pytania. Raczej nie kupis mieszkania z biura bez placenia
    prowizji. Wiec jak moglabys nie miec prawa dowiedzenia sie jaka prowizje
    biuro sobie dolicza?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-05-29 11:39:43
    Od: l...@i...eu

> [...]
    >
    > Chciałabym wiedzieć czy kupując mieszkanie z biura nieruchomości mam prawo
    > dowiedzieć się ile prowizji za mieszkanie dolicza sobie biuro?

    A po co Ci to? Albo odpowiada Ci cena albo nie i szukasz dalej. Poza tym,
    zawsze można się coś pewnie potargować.

  • 4. Data: 2007-05-30 07:38:30
    Od: "Dariusz Leszczyński" <d...@w...pl>

    obecnie na rynku panuje zasada że do ceny jaką chce sprzedający doliczana
    jest prowizja agencji zwykle 2,9% +VAT tak powstaje cena z którą Ty się
    stykasz gdy idziesz do agencji kupić. do tej ceny doliczana jest prowizja
    pobierana od Ciebie kolejne 2,9% +VAT i tak oto zostajesz złupiona na
    podwójną prowizję (sprzedającego i własną)

    jeśli już tu trafiłaś i potrafisz znaleźć i zadać pytanie na grupie to
    poradzisz sobie na pewno ze znalezieniem mieszkania bezpośrednio od
    właściciela a zaoszczędzisz kilkadziesiąt tysięcy !!!!!!!!!!!!!

    powodzenia
    DL

  • 5. Data: 2007-05-30 08:16:27
    Od: l...@i...eu

    > jeśli już tu trafiłaś i potrafisz znaleźć i zadać pytanie na grupie to
    > poradzisz sobie na pewno ze znalezieniem mieszkania bezpośrednio od
    > właściciela a zaoszczędzisz kilkadziesiąt tysięcy !!!!!!!!!!!!!

    Mam nadzieję, że nie podpisałaś umowy z pośrednikiem. Bo jeżeli kupiła byś
    bezpośrednio od sprzedającego nieruchomość a ten również podpisał umowę z
    biurem pośrednictwa, to pośrednik zedrze swoją prowizję.

  • 6. Data: 2007-05-30 08:46:03
    Od: "Dariusz" <d...@w...pl>

    Użytkownik <l...@i...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > bezpośrednio od sprzedającego nieruchomość a ten również podpisał umowę z
    > biurem pośrednictwa, to pośrednik zedrze swoją prowizję.

    tylko wówczas gdy nieruchomość kupiona została Ci okazana przez to biuro i w
    efekcie czego doszło do zakupu