eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja...Trumny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 1. Data: 2007-12-26 09:29:53
    Temat: Reklamacja...Trumny
    Od: "czar" <c...@w...wp.pl>

    Witam
    ostatnio miałem przykrą sytuację
    Na pogrzebie urwał sie uchwyt od trumny i nie była ona najtańsza...
    Gwerancja/rękojmia obejmuje coś takiego ??
    Pogrzeb zlecony renomowanej i znanej firmie pogrzebowej



  • 2. Data: 2007-12-26 10:03:24
    Temat: Re: Reklamacja...Trumny
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    czar pisze:
    > Witam
    > ostatnio miałem przykrą sytuację
    > Na pogrzebie urwał sie uchwyt od trumny i nie była ona najtańsza...
    > Gwerancja/rękojmia obejmuje coś takiego ??
    > Pogrzeb zlecony renomowanej i znanej firmie pogrzebowej

    Wiesz, gwarancja czy rękojmia to zasadniczo dotyczą towaru, który można
    naprawić lub wymienić.

    Ale jak rozumiem w tym przypadku towar jest już pod ziemią. Więc czego
    oczekujesz od tej firmy?

    Nawet jakby mieli chęć kopać, to ekshumacji bez specjalnego zezwolenia
    nie wolno im przeprowadzać.

    Więc jak wyobrażasz sobie naprawę lub wymianę trumny PO pogrzebie?


  • 3. Data: 2007-12-26 10:53:04
    Temat: Re: Reklamacja...Trumny
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > czar pisze:
    >> Witam
    >> ostatnio miałem przykrą sytuację
    >> Na pogrzebie urwał sie uchwyt od trumny i nie była ona najtańsza...
    >> Gwerancja/rękojmia obejmuje coś takiego ??
    >> Pogrzeb zlecony renomowanej i znanej firmie pogrzebowej
    >
    > Wiesz, gwarancja czy rękojmia to zasadniczo dotyczą towaru, który można
    > naprawić lub wymienić.
    >
    > Ale jak rozumiem w tym przypadku towar jest już pod ziemią. Więc czego
    > oczekujesz od tej firmy?
    >
    > Nawet jakby mieli chęć kopać, to ekshumacji bez specjalnego zezwolenia
    > nie wolno im przeprowadzać.
    >
    > Więc jak wyobrażasz sobie naprawę lub wymianę trumny PO pogrzebie?

    Zasadniczo?
    W tym przypadku zapewne chodziłoby o "odszkodowanie" czyli o zwrot
    części (lub całości) zapłaty. Chyba wolno a nawet należy używać minimum
    zdrowego rozsądku przy stosowaniu zasad "ogólnych" do "specyfiki towaru".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Idzie o wielką sprawę -- o to, aby w obrębie życia jednego pokolenia
    zbudować drugą Polskę.
    -- Edward Gierek (1913-2001)


  • 4. Data: 2007-12-26 13:38:40
    Temat: Re: Reklamacja...Trumny
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Zasadniczo?
    > W tym przypadku zapewne chodziłoby o "odszkodowanie" czyli o zwrot
    > części (lub całości) zapłaty. Chyba wolno a nawet należy używać minimum
    > zdrowego rozsądku przy stosowaniu zasad "ogólnych" do "specyfiki towaru".

    No tak, ale żeby ocenić zasadność roszczenia należałoby tę trumnę zbadać
    - bo może urwanie się uchwytu wynikło np. z celowego uszkodzenia.

    I teraz jak można by to zbadać? Pamiętaj, że to klient ma roszczenie z
    powodu (rzekomej póki co) niesolidności wykonawcy, więc to klient musi
    udowodnić tę niesolidność. A z powodu aktualnego położenia trumny trochę
    ciężko będzie choćby pokazać wadliwy towar - i wątpię, żeby sąd zgodził
    się na ekshumację z tak błahego powodu.

    No, chyba że po tym zdarzeniu przed pochówkiem sporządził dokładną
    dokumentację, w tym fotograficzną, i jeszcze ściągnął jakiegoś biegłego ;)


  • 5. Data: 2007-12-26 16:48:15
    Temat: Re: Reklamacja...Trumny
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Andrzej Adam Filip pisze:
    >
    >> Zasadniczo?
    >> W tym przypadku zapewne chodziłoby o "odszkodowanie" czyli o zwrot
    >> części (lub całości) zapłaty. Chyba wolno a nawet należy używać minimum
    >> zdrowego rozsądku przy stosowaniu zasad "ogólnych" do "specyfiki towaru".
    >
    > No tak, ale żeby ocenić zasadność roszczenia należałoby tę trumnę zbadać
    > - bo może urwanie się uchwytu wynikło np. z celowego uszkodzenia.
    >
    > I teraz jak można by to zbadać? Pamiętaj, że to klient ma roszczenie z
    > powodu (rzekomej póki co) niesolidności wykonawcy, więc to klient musi
    > udowodnić tę niesolidność. A z powodu aktualnego położenia trumny trochę
    > ciężko będzie choćby pokazać wadliwy towar - i wątpię, żeby sąd zgodził
    > się na ekshumację z tak błahego powodu.
    >
    > No, chyba że po tym zdarzeniu przed pochówkiem sporządził dokładną
    > dokumentację, w tym fotograficzną, i jeszcze ściągnął jakiegoś
    > biegłego ;)

    Jeśli producent "zakopanej trumny" pójdzie *głupio* w "całkowite zaparte"
    to zapewne sąd mu pewnie będzie mógł naskoczyć. Tylko że:
    1) sam fakt urwania się uchwytu zapewne mogą potwierdzić *świadkowie*
    2) sam (ewentualny) process może być karą samą w sobie
    (zła reklama z której z radością pewnie skorzysta konkurencja)

    Czyli z zasady zdrowego rozsądku spełnienie *rozsądnych* żądań
    "nabywców" (np. *częściowy* zwrot ceny nabycia) może się opłacić.

    Oprócz kierowania się *literą* prawa przeważnie *opłaca się* kierować
    odrobiną zdrowego rozsądku.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Twarz to co wyrosło dokoła nosa.
    -- Julian Tuwim (1894-1953)


  • 6. Data: 2007-12-26 17:25:55
    Temat: Re: Reklamacja...Trumny
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:o03a45-hpc.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > I teraz jak można by to zbadać? Pamiętaj, że to klient ma roszczenie z
    > powodu (rzekomej póki co) niesolidności wykonawcy, więc to klient musi
    > udowodnić tę niesolidność.

    w przypadku niezgosności towaru z umową przez pierwsze 6 miesięcy klient ma
    racje :-)


  • 7. Data: 2007-12-26 18:43:17
    Temat: Re: Reklamacja...Trumny
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gasper pisze:

    > w przypadku niezgosności towaru z umową przez pierwsze 6 miesięcy klient
    > ma racje :-)

    No to teraz weź wykaż tę niezgodność ;-P


  • 8. Data: 2007-12-26 18:46:11
    Temat: Re: Reklamacja...Trumny
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    >> No, chyba że po tym zdarzeniu przed pochówkiem sporządził dokładną
    >> dokumentację, w tym fotograficzną, i jeszcze ściągnął jakiegoś
    >> biegłego ;)
    >
    > Jeśli producent "zakopanej trumny" pójdzie *głupio* w "całkowite zaparte"
    > to zapewne sąd mu pewnie będzie mógł naskoczyć. Tylko że:
    > 1) sam fakt urwania się uchwytu zapewne mogą potwierdzić *świadkowie*

    To fakt, ale teraz pytanie *dlaczego* odpadł.

    > 2) sam (ewentualny) process może być karą samą w sobie
    > (zła reklama z której z radością pewnie skorzysta konkurencja)

    Może tak, może nie.

    > Czyli z zasady zdrowego rozsądku spełnienie *rozsądnych* żądań
    > "nabywców" (np. *częściowy* zwrot ceny nabycia) może się opłacić.

    Tu się zgadzam.


  • 9. Data: 2007-12-26 19:02:19
    Temat: Re: Reklamacja...Trumny
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Wiesz, gwarancja czy rękojmia to zasadniczo dotyczą towaru, który można
    > naprawić lub wymienić.

    a skąd to ograniczenie? jednym z roszczeń z rękojmi (jak i niezgodności
    z umową) jest obniżenie ceny

    KG


  • 10. Data: 2007-12-26 19:52:09
    Temat: Re: Reklamacja...Trumny
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:urka45-4hd.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > gasper pisze:
    >
    >> w przypadku niezgosności towaru z umową przez pierwsze 6 miesięcy klient
    >> ma racje :-)
    >
    > No to teraz weź wykaż tę niezgodność ;-P

    no są świadki, trza było jeszcze zdjęcie zrobić

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1