  • Data: 2008-11-09 17:57:49
    Temat: Reklama w kinie: "piractwo to przestępstwo"
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczów!

    Niekiedy w kinach przed filmami emitowana
    jest reklama, w której padają hasła:
    "ściąganie pirackich filmów to kradzież",
    "kradzież to przestępstwo"
    "piractwo to kradzież", itp.
    Tu można to zobaczyć:
    http://www.youtube.com/watch?v=RPmBbZtTa30

    Na podstawie pojawiających się w kolejności
    przytoczonych zdań można dojść do wniosku,
    że:
    1) ściąganie pirackich filmów to przestępstwo
    2) piractwo to przestępstwo;
    oraz....
    3) ściąganie pirackich filmów to piractwo
    (jeśli relacja "piractwo to kradzież" działa
    w drugą stronę: "kradzież to piractwo).

    Zastanawia mnie, czy ta reklama nie łamie prawa.
    Piractwo (mam tu na myśli nielegalne
    rozpowszechnianie np. filmów na DVD),
    to przestępstwo według prawa.
    Nieminej ściąganie filmów na własny
    użytek według prawa nie jest przestępstwem.
    Zatem, czy autorzy reklamy mają prawo
    publikować hasło: "ściąganie pirackich filmów to
    kradzież" (w domyśle: przestępstwo)?
    Pamiętam, że któryś z polityków nazwał
    innego przestępcą. Nazwany podał tamtego
    do sądu, który stwierdził, że przestępcą
    można nazwać tylko osobe skazaną przez
    sąd. Być może pdobnie jest z terminem
    "kradzież" (w domyśle: przestępstwo),
    w tym sensie, że tylko ściśle określone