  • 1. Data: 2011-09-28 12:36:29
    Temat: Rejestracja w KRS podobnej nazwy
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Czy KRS zarejestruje firme, o nazwie powszechnie uzywanej, przez inna
    firme, bedaca skrotem od pierwszych wyrazow innej firmy?
    Dla przykladu, jest firma 'Telekomunikacja Polska Spolka Akcyjna',
    rozpoznawalna wsrod ludzi jako 'TP SA', mimo ze w KRS nigdzie nazwa 'TP'
    sie nie pojawia. Czy w KRS uda sie zarejestrowac nazwe 'TP Spolka Akcyjna' ?
    Jesli tak, to na jakim etapie moga pojawic sie problemy?
    (spolka bedzie dzialac innej branzy, tu nie moze byc mowy o pomylce).

    a.

  • 2. Data: 2011-09-28 13:02:13
    Temat: Re: Rejestracja w KRS podobnej nazwy
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 12:36:29 +0000, Wemif napisał(a):

    > Czy
    > w KRS uda sie zarejestrowac nazwe 'TP Spolka Akcyjna'

    Uda. Przy tym firmą spółki będzie oczywiście samo "TP".

    Zdaje się, że spółek na "TP" jest 11 w rejestrze ;-) i jeszcze jeden
    związek zawodowy.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-09-28 14:15:23
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Uda. Przy tym firmą spółki będzie oczywiście samo "TP".

    Plus 'Spółka Akcyjna' ? Jak patrzę w KRS, to znana firma ma całe
    "Telekomunikacja Polska Spółka Akcyjna', a mi chodzi o to by było
    "TP Spółka Akcyjna", może tak być? (nazwa to przyklad)

    > Zdaje się, że spółek na "TP" jest 11 w rejestrze ;-) i jeszcze jeden
    > związek zawodowy.

    Ale spółki akcyjnej o takiej nazwie chyba nie ma (przynajmniej nie
    znajduję).

    a.

  • 4. Data: 2011-09-28 15:16:00
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 28-09-2011 14:36, Wemif pisze:
> [...]
    > Jesli tak, to na jakim etapie moga pojawic sie problemy?
    > (spolka bedzie dzialac innej branzy, tu nie moze byc mowy o pomylce).

    Powinno się udać, przynajmniej jeśli chodzi o kolizję z Telekomuną,
    której to kolizji nie ma.
    Podobnie było z PZU. Pełna firma to Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka
    Akcyjna, ale skrót PZU zaczął w powszechnym pojęciu wyprzedzać firmę
    wpisaną do rejestru. Więc PZU profilaktycznie, nie chcąc zmieniać firmy,
    zarejestrowało sobie znak towarowy literowo-graficzny (PZU + ichnie
    "godło").

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2011-09-28 15:16:24
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 28-09-2011 15:02, Olgierd pisze:
    > Uda. Przy tym firmą spółki będzie oczywiście samo "TP".

    Firmą spółki będzie TP Spółka akcyjna.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2011-09-28 20:20:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Wed, 28 Sep 2011 17:16:24 +0200, .B:artek. wrote:

    > Firmą spółki będzie TP Spółka akcyjna.

    Tak, przepraszam, pomyliłem się.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 7. Data: 2011-09-28 20:21:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Wed, 28 Sep 2011 14:15:23 +0000, Wemif wrote:

    > Ale spółki akcyjnej o takiej nazwie chyba nie ma (przynajmniej nie
    > znajduję).

    Samego "TP" nie ma, ale "TP" na początku -- a później jeden czy dwa
    wyrazy, jest 11.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||