  • 1. Data: 2006-10-09 15:03:51
    Temat: Rejestracja sp zoo (załączniki do W-03)
    Od: SPrus <s...@o...pl>

    Witam,

    Rejestruję sp zoo i właśnie wypełniam W-03 - niby prymitywne, ale mam
    kilka wątpliwości tyczących się załączników. O ile sekcja D1.1 jest
    oczywista, to D1.2 już nie bardzo. Które z tych załączników są
    obligatoryjne?

    - Dokument o powołaniu członków organów spółki - skoro w moim przypadku
    reguluje to umowa spółki, to czy jest to wymagane?
    - Lista wspólników - skoro jest to zawarte w umowie oraz w załączniku
    KRS-WE, który zawiera wszystkich wspólników, to czy jest to wymagane?

    Pozdr,
    Sprus

  • 2. Data: 2006-10-10 18:16:20
    Temat: Re: Rejestracja sp zoo (załączniki do W-03)
    Od: stern <s...@0...pl>

    SPrus napisał(a):
> [...]
    >
    > - Dokument o powołaniu członków organów spółki - skoro w moim przypadku
    > reguluje to umowa spółki, to czy jest to wymagane?

    jak rozumiem, w "umowie" masz zapis kto jest w zarządzie,
    więc to wystarczy - art. 167 § 1 pkt 3) ksh

    > - Lista wspólników - skoro jest to zawarte w umowie oraz w załączniku
    > KRS-WE, który zawiera wszystkich wspólników, to czy jest to wymagane?

    no właśnie jest - art. 167 § 2 ksh.
    Sensem tego jest złożenie w aktach informacji obejmującej _wszystkich_
    wspólników spółki.
    Zauwaz, że na formularzu KRS-WE wpisuje się tylko informacje o
    wspólnikach posiadających ponad 10% udziałów (i oni są ujawniani w
    rejestrze) - pozostali widnieją tylko na liście wspólników.

    Zgadzam się, że w przypadku gdy nie ma wspólnika w spółce, który posiada
    mniej niż 10% udziałów - jest to tylko zbędne mnożenie papierków ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-10-10 20:57:28
    Od: SPrus <s...@o...pl>

    stern napisał(a):

    > jak rozumiem, w "umowie" masz zapis kto jest w zarządzie,
    > więc to wystarczy - art. 167 § 1 pkt 3) ksh

    To rodzi się pytanie formalne. Może jestem upierdliwy, ale zastanawia
    mnie fakt, jaka jest liczba załączników w kategorii "Dokument o
    powołaniu członków organów spółki"? Załączam umowe spółki, która jest
    aktem notarialnym. Ten sam akt notarialny powołuje orany spółki, ale
    jest to już poza umową spółki. To jaka w końcu jest liczba załączników
    1 czy 0? :-)

> [...]
    >
    > Zgadzam się, że w przypadku gdy nie ma wspólnika w spółce, który posiada
    > mniej niż 10% udziałów - jest to tylko zbędne mnożenie papierków ;)

    Dzięki, szczególnie za wskazanie §. Tak właśnie uczyniłem.

    Ciekawe czy odbije się od KRS :-)

    Pozdrawiam,
    Sprus

  • 4. Data: 2006-10-11 14:18:24
    Od: stern <s...@0...pl>

    SPrus napisał(a):

> [...]
    > aktem notarialnym. Ten sam akt notarialny powołuje orany spółki, ale
    > jest to już poza umową spółki. To jaka w końcu jest liczba załączników

    ja pisałem zawsze - umowa spółki - 1
    i nic więcej, przechodziło.

    > Ciekawe czy odbije się od KRS :-)

    tak, bo nie przekreśliłeś kwadratu B 35 :-D

    KRS jest czasem lepszy niż totolotek. ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 5. Data: 2006-10-19 18:46:46
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    Jeżeli dokument o powołaniu zarządu notariusz umieścił w umowie,
    to jest ok, jako liczbę załączników nic nie podajesz
    przekreślając pole albo piszesz w nim np. "w umowie spółki" lub "w
    akcie notarialnym".

    Co do listy wspólników to musi być ona złożona, bo wg KSH spółka
    ją składa i tyle. Z formularzy wprowadza się dane, ale to tylko
    usystematyzowana forma danych z dokumentów, które są składane.
    Poza tym formularze w przypadku zmiany danych podpisywać może np.
    tylko jeden członek zarządu. Listę wspólników podpisuje cały
    zarząd niezależnie od sposobu reprezentacji, czyli wszyscy ponoszą
    odpowiedzialność za treść tego dokumentu, a nie tylko część
    zarządu (w przypadku wieloosobowego).