    From: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwroty zakupionych towarów
    Date: Thu, 28 Jul 2005 14:54:46 +0200

    Grzegorz W. napisal(a):

    > Z tego co piszesz to Dziadek biorąc fakturę VAT podał dane jakiegoś podniotu
    > gospodarczego. Tym samym więc nie jest on konsumentem w rozumieniu kodeksu
    > cywilnego, a co za tym idzie ustawa o "szczególnych warunkach sprzedaży" nie
    > ma w tym momencie zastosowania. W Waszym przypadku ma zastosowanie kodeks
    > cywilny Dział dotyczący sprzedaży.

    Zgadza się, prowadzi spółkę cywilną. Ale czy w tej kwesti, tzn. zwrotów
    towarów sprzedanych prawidłowo itd. zachodzą jakieś zmiany. Czy osoba
    prowadząca działalność gospodarczą ma inne prawa w tej kwesti niż konsument
    jako osoba fizyczna ?

    > Jednakże Dziadek prowadząc działalność
    > gospodarczą powinien wykazać się profesjonalizmem i powinien wiedzieć co
    > kupuje.

    Oczywista sprawa, tak powinien postępować każdy konsument.

    > Powiem jedno -> możecie odesłac go z kwitkiem. Nic Wam nie zrobi.

    Wiem. Ogolnie sprawa była dość zabawna gdy umotywowaliśmy swoją niechęć co
    do zwrotu tym że hurtownik nam tych pasów z powrotem nie przyjmie, to on
    zaczął się drzeć "dajcie mi do nich numer telefonu, ja z nimi porozmawiam i
    odrazu przyjmą, co nie przyjmą ! Oni muszą przyjmować... Na to są przepisy"

    ;>

    > Jeśli chce iść do federacji konsumentów-> to proszę bardzo. Możecie się tym
    > nie przejmować.
    > To co wyżej napisałem nie ma prawa bytu w sytuacji gdyby wziąl FV VAT na
    > osobę fizyczną.

    A co w sytuacji opisanej przezemnie ?

    > Pytanie tylko po co mu aż 3 paski klinowe.

    W niektórych maszynach przychodzi w niektórych miejscach po kilka takich
    samych pasków klinowych. Np. gdy jest koło pasowe potrójne. On chciał je do
    jakiegoś kombajna zborzowego.