  • Data: 2004-08-17 09:08:14
    Temat: Re: zwrot kosztów dojazdu na rozprawe ?
    Od: Kasia<a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    > mam wezwanie stawienia sie w charakterze swiadka w sadzie
    oddalonym od
    > mojego miejsca zamieszkanai o spory kawalek.
    > Na jakiej zasadzie moge dostac zwrot kosztow dojazdu i ew inne
    swiadczenmia
    > jaki mi przysluguja ?
    > Czy cos zaznaczac kupujac bilety dojzadowe itp itd ?
    > tomasz
    >

    > art. 277 k.p.c. - "Świadek ma prawo żądać zwrotu wydatków
    koniecznych, związanych ze stawiennictwem do sądu, a ponadto
    wynagrodzenia za utratę zarobku. Przewodniczący może przyznać
    świadkowi zaliczkę na koszty podróży i na utrzymanie w miejscu
    przesłuchania". Jezeli jest to sprawa karna to równiez przysługuje Ci
    zwrot kosztów - odpowiedznio art. 618, par.1 pkt.7.k.p.k. Aby ubiegać
    sie o zwrot tych kosztów musisz złożyć w sądzie wniosek, a poniesione
    koszty jakoś udokumentować, najlepiej rachunkiem wystawionym na
    Twoje nazwisko.

    -> http://usenet.pomocprawna.info