eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia z zachowaniem wynagrodzenia › Re: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia z zachowaniem wynagrodzenia
  • Data: 2009-07-07 12:48:13
    Temat: Re: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia z zachowaniem wynagrodzenia
    Od: JanS <y...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Lip, 14:16, gazebo <g...@c...net> wrote:
    > PS Doszła jeszcze jedna sprawa. Wprawdzie na wypowiedzeniu jest
    > odwołanie do USTAWA z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach
    > rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących
    > pracowników a konkretnie Art. 8. ale niestety bez szczegółów odnośnie
    > wysokości odprawy. Jednak przełożony wręczając wypowiedzenie
    > poinformował, że wysokość odprawy to dziewięciomiesięczne wynagrodzenie.

    trochę źle Cię zrozumiałem na początku, czyli jest to zwolnienie
    grupowe,
    w waszym przypadku pracodawca chyba idzie wam na rękę, zwalniając z
    obowiązku świadczenia pracy z zachowaniem wynagrodzenia nie chce wam
    utrudniać życia, w zasadzie ci którzy mają załatwioną inna pracę
    mogliby już tam zaczynać..., podejrzewam że firma chce mieć dobrą
    opinię i być może kiedyś zatrudnić was ponownie,
    co do wysokości odprawy radziłbym zajrzeć do regulaminu wewnętrznego
    firmy ew. jakichś grupowych porozumień z pracownikami jeśli są, tam
    sie to powinno wyjaśnić, przepisy KP i podobne określają coś w rodzaju
    wymogów minimalnych, ale firmy, zwłaszcza duże, mogą dawać trochę
    lepsze warunki (wiem to z własnego doświadczenia)

    generalnie w takiej sytuacji do tej pracy się już nie przychodzi (a
    zwłaszcza "na siłę" egzekwując swoje prawo do świadczenia pracy, życie
    pokazuje, że to na ogół tylko pogarsza naszą sytuację)