    From: Kamil <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie lekarskie i ciaza
    Date: Mon, 4 Jul 2011 11:05:48 +0200

    Dnia Sun, 3 Jul 2011 17:44:51 +0200, macso napisał(a):

    > Niedawno przegrałem ( tzn moja firma) sprawę z kobietą która była na
    > zwolnieniu przez całą ciążę, cały urlop macierzyński i wychowawczy i jeszcze
    > 180 dni po zakończeniu urlopu.
    > Cały czas pubierała pensję.
    ^^^^^^
    Pier........z kocopoły fragles.

    > Planowała przejść na świadczenie rehabilitacyjne
    > , ale zabrakło jej 3 dni ciągłosci . Ponieważ nie przyszła do pracy, nie
    > przestawiła żadnego zwolnienia,
    > dostała wypowiedzenie z 52. Odwołała się , najpierw o przywrócenie do pracy
    > , a potem o bezpodstawne zwolnieniew tym trybie. I sąd przyznał jej rację,
    > bo zeznała że telefonicznie zawiadomiłą prezesa że czeka na świadczenie z
    > ZUS.

    tak namotałeś, że...:)))
    Kobieta, jeżeli jest ku temu przesłanka i lekarz wystawia ZLA, może
    przebywać w okresie ciąży do 270 dni na tym zwolnieniu. Chyba naturalne że
    po porodzie ktoś tym dzieckiem musi się zająć - prawda? Nie koniecznie
    kobieta, ale ZAZWYCZAJ właśnie to one opiekują się dzieckiem i wykorzystują
    "macierzyński".
    Naturalnie, po tych kilkudziesięciu tygodniach, dziecko nie jest
    samodzielne (chyba że ty byłeś wyjątkiem), więc kobieta (i nie tylko ona!)
    może korzystać z tzw" wychowawczego".
    I nie pi...ol patałachu że w okresie zwolnienia lekarskiego, potem w
    trakcie "macierzyńskiego" a następnie "wychowawczego" - otrzymywała
    PENSJĘ!!!
    Jesteś ^$&%*%^^%$&% i nie wiesz o czym piszesz.
    Jedynie przez pierwsze 33 dni w roku w którym taka pracownica
    wykorzystywała zwolnienie lekarskie - otrzymała WYNAGRODZENIE GWARANTOWANE
    za czas choroby. Wszytko późniejsze - to jest płacone przez ZUS (choć w
    zależności od wielkości zakładu - wypłacać może pracodawca, ale tylko
    WYPŁACA, bo te świadczenia otrzymuje z ZUSu)!!!!

    A co do poinformowania "prezesa" przez pracownicę ... skąd takie oburzenie
    u ciebie? Siedzisz mu pod biurkiem i robisz "algidę" że zakładasz iż takie
    poinformowanie nie miało miejsca?

    Polecam lekturę KP, ustawy o świadczeniach ....ZUS - bo póki co jesteś
    cienki/cienka jak drut strzałowy.
    Obyś nie był/była kadrowcem w tej firmie bo wówczas nic tylko współczuć
    "pracownikom"...i czym prędzej niech szukają innej pracy :))