  • Data: 2004-12-28 19:44:23
    Temat: Re: zrzeczenie się dziecka
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Własnie najlepiej byłoby gdyby przy porodzie zostało podane
    > nazwisko "ojczyma". Rodzina rodziców dziecka o niczym nie wie i w tej
    > sytuacji się nie dowie, że dzidziuś nie jest tego tatusia. Natomiast są
    > obawy, że właśnie biologiczny ojciec zarząda po 5-10 latach widywania się
    > synem itd. Co zrobić aby do takiej sytuacji nie dopuścić. Sądownie to
    > zrzeczenie? teraz chce to zrobić ale ludzie się zmieniają a o rodzinną
    > tragedię jest nie trudno.

    Przy obecnym prawie, gdyby nagle sobie przypomniał o dziecku i wygrał w
    sądzie sprawę o ustalenie ojcostwa (co jest moim zdaniem praktycznie nie
    możliwe) to jednocześnie zostałyby mu zabrane prawa rodzicielskie (nie
    interesował się dzieckiem tyle lat, dziecko ma już innego tatusia) a
    jednocześnie naraziłby się na płacenie alimentów bez możliwości kontaktów z
    dzieckiem. Ale podkreślam jeszcze raz: nie wierzę, że w takiej sytuacji
    byłoby to możliwe.

    Ja bym nie podpisywał żadnych papierków, zgłosiłbym w USC jako ojca tego
    drugiego mężczyznę i tyle.

    Pozdrawiam,
    Beniamin