eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoznów wrocławRe: znów wrocław
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder3.eternal-september.org!news.
    eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znów wrocław
    Date: Fri, 6 Dec 2024 13:16:13 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 89
    Message-ID: <viupue$2b38f$1@dont-email.me>
    References: <vhsqof$6bn$1@news.chmurka.net> <vhtf1p$1qjfo$2@dont-email.me>
    <7...@4...com>
    <vhv3sl$8ql$1@news.chmurka.net> <vhv8u0$b8k$2@news.chmurka.net>
    <15mzwxmstdh24.1738f6uk822ur$.dlg@40tude.net>
    <vi1vuc$pc8$3@news.chmurka.net>
    <9kdca8ru1elm$.i4qzv2184cb0.dlg@40tude.net>
    <vi2l4g$bn6$1@news.chmurka.net>
    <19416fd1nak93$.e74j3k09hwgo.dlg@40tude.net>
    <vi3m5v$807$2@news.chmurka.net>
    <u9k1sn69pqn$.4k0sgsapmyhw.dlg@40tude.net>
    <vi4m3v$vuo$1@news.chmurka.net> <vi54cf$aqt$6@news.chmurka.net>
    <vi57vt$vun$10@news.chmurka.net> <vi6t6q$3v8e5$3@dont-email.me>
    <vi73k5$v9e$7@news.chmurka.net> <t4O1P.2357$yr46.1583@fx13.ams1>
    <vi8djb$bun$8@news.chmurka.net> <vipgeg$sp3$1@news.chmurka.net>
    <vis134$1ig87$1@dont-email.me>
    <1mx30nopuc4qo$.1bbuxkkfgbl3.dlg@40tude.net>
    <vis6s8$1jtn7$1@dont-email.me> <visqji$a98$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 06 Dec 2024 13:16:15 +0100 (CET)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="29ac77c536bcdecce4594cf9c239326b";
    logging-data="2460943";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX187qT81bJCUoLj8AptcbXPL"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:6+Psih/kJHBSbYLu078Lc09Iuzg=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <visqji$a98$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:860571
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05.12.2024 o 19:15, io pisze:
    > W dniu 5.12.2024 o 13:38, Kviat pisze:

    >> I pewnie kiedyś tak będzie. Tylko u nas nie da się od razu tak
    >> radykalnie, bo muszą najpierw wymrzeć ci kierowcy, którzy zamiast
    >> zdejmować nogę z gazu włączają wycieraczki.
    >
    > Kiedy wymrą piesi, którym wydaje się, że są nieśmiertelni i wchodzą na
    > przejście bez patrzenia?

    I po co dalej bredzisz?

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/raport
    -mi-o-bezpieczenstwie-pieszych-prawo-drogowe-z-karto
    nu-62080.html
    (2018)

    "W miastach dozwoloną prędkość (50 km/h) w rejonie przejść dla pieszych
    przekracza 85 proc. kierowców, poza miastami (70 km/h) - 90 proc. Chodzi
    o miejsca w pobliżu przejść, czyli na odcinku do 100 metrów przed nim."
    (...)
    Wnioski z badań, dotyczących zachowania na przejściach są zaskakujące.
    Co do pieszych to odsetek niebezpiecznych zachowań jest stosunkowo
    niewielki. Najczęstszym jest przechodzenie w miejscach niedozwolonych (8
    proc. przypadków) i na czerwonym świetle (7 proc. przypadków na
    przejściach z sygnalizacją), tyle że to pierwsze, jak wskazują autorzy,
    ma miejsce zwykle na wąskich drogach osiedlowych z wolnym ruchem
    pojazdów, a to drugie po długim oczekiwaniu na zielone światło i w
    sytuacji, gdy nie jedzie żadne auto.

    Co ciekawe, w czasie czterech miesięcy zaobserwowano zaledwie 26
    przypadków (0,43 proc.) zakwalifikowano jako ,,wtargnięcie", czyli
    wejście na przejście w sposób, zmuszający kierowcę do gwałtownego
    hamowania. Wśród nich tylko dwa ,,wtargnięcia" dotyczyły osób w wieku 60
    lat i więcej. A to właśnie osoby w tym wieku stanowią ponad połowę
    zabitych na polskich drogach pieszych.
    (...)
    Autorzy raportu wskazują trzy rekomendacje wynikające z badań. Po
    pierwsze ,,zintensyfikowanie działań mających na celu radykalne
    zmniejszenie rzeczywistych prędkości pojazdów w pobliżu przejść dla
    pieszych(...)
    Wśród rekomendacjach nie padły propozycje zmian w prawie, które dawałyby
    pierwszeństwo pieszemu również wchodzącemu na przejście, a nawet
    zbliżającemu się do niego. Takie przepisy obowiązują w wielu krajach
    Europy i statystyki wypadkowe są w nich często kilkakrotnie niższe niż w
    Polsce. Mechanizm jest bowiem prosty, nałożenie jednoznacznej prawnej
    odpowiedzialności za wydarzenie na przejściu na kierowców zmusza ich do
    większej ostrożności.(...)"

    Tu masz deser:
    (Również powinno to zainteresować Tomasika z tym jego pierdoleniem o
    drodze hamowania przy dopuszczalnej prędkości)

    https://brd24.pl/prawo/jaki-pieszy-to-wchodzacy-na-p
    rzejscie-kolejny-sad-nie-mial-watpliwosci-w-wyroku/
    (Opublikowano 1 tydzień temu- 26 listopada 2024)

    "Orzekł dokładnie tak, jak rozumie się to we wszystkich krajach UE
    (...)
    Kolejny sąd w wyroku właśnie obalił ich teorię (pierwszy zapadł w Sądzie
    Rejonowym w Piotrkowie Trybunalskim w maju 2022 r.) . Po raz drugi po
    zmianie prawa w Polsce sędzia jasno wskazał, że "pieszy wchodzący na
    przejście" to zdecydowanie ktoś, kto znajduje się jeszcze przed pasami -
    ktoś, u kogo po prostu widać zamiar wejścia na "zebrę".
    (...)
    Wyrok, w którym sąd po raz kolejny w Polsce musiał określić, kim jest
    "pieszy wchodzący na przejście" zapadł wczoraj (25 listopada 2024 r. ) w
    Sądzie Rejonowym w Starogardzie Gdańskim. Przed sądem tym stanął
    kierowca zawodowy - Przemysław Przybysz - który sam na siebie doniósł
    policji, bo chciał udowodnić, że nie musi ustępować pieszym, którzy nie
    zaczęli przekraczać krawężnika przed przejściem. Wyraźnie chciał
    udowodnić taką interpretację prawa, którą na łamach pisma IES lansowali
    Krzemień, Burtowi i Matejko.
    (...)
    Przybysz nagrał dwa filmy ( 18 czerwca 2022 r. i 2 maja 2023 r.) na
    których jako kierowca w Starogardzie Gdańskim nie ustąpił pieszym na
    przejściach. W mediach społecznościowych oznaczył policję ze Starogardu,
    a ta po obejrzeniu materiałów skierowała wniosek o ukaranie go do sądu.
    (...)
    Przed sądem Przybysz próbował udowadniać wykładnię prawa wobec której
    pieszy właściwie nigdy nie ma pierwszeństwa. Bo zdaniem Przybysza ma je
    dopiero, gdy przekracza krawężnik między chodnikiem a pasami, ale - z
    drugiej strony - nie może wchodzić bezpośrednio przed samochód. Zatem w
    zasadzie próbował dowieść, że w prawie nie dokonała się żadna zmiana i
    że jak przed rokiem 2021 przepuszczenie pieszego, który jeszcze nie jest
    na "zebrze", zależy tylko od dobrej woli kierowcy.
    (...)
    Prędkość niższa niż dopuszczalna nie zawsze jest prawidłowa
    (...)"

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 06.12.24 13:19 Kviat
  • 09.12.24 08:33 J.F
  • 09.12.24 08:56 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1