    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znieslawienie (?)
    Date: Fri, 13 Dec 2002 14:48:11 +0100

    Użytkownik Izi napisał:
    > Witam
    > Kilka dni temu ktos rozbil mi na parkingu tylna lampe, oczywiscie nie
    > zostawil sladu kartki czy cos.
    > W zwiazku z tym, ze taka lampa do Peugeota kosztuje powyzej 100 zl
    > (dokladnie 210 zl) zaczalems zukac, ale oczywiscie nikt nic itd.
    > Dalem wiec w kazdej klatce ogloszenie, ze szukam sprawcy, i ze daje nagrode.
    > No nagle sasiad, ktory wczesniej "nic a nic nie wiedzial na ten temat"
    > "przypomnial sobie" ze to jego zona rozbila moje auto. Gosc przeprosil,
    > powiedzial ze zaplaci itd.
> [...]
    No wiesz, ona Cie o nic nie może oskarzyc, bo tylko ona wie że o niej
    mowa (ło jezy, ale zdanie mi wyszło :-))
    Innymi słowy, nie ma tam jej nazwiska ani niczego co mogłoby wskazywac
    że oskarzasz konkretnie ja i do tego oskarzasz bezpodstawnie - w końcu
    fakt stłuczenia lampy jest bezsporny.
    Natomiast babsztyl moze iśc do sądu i przyznac że to ona stłukła lampe,
    bo przeciez nie pisałes o hani kowalskiej tylko o "osobowie która
    stłukla lampę" :-)))
    Wtedy może ewentualnie obrazic sie o "pseudokierowcę" :-))
    Tyle że sama musi udowodnic że to o niej mowa :-))

    To tak jakby złodziej oskarzył cie o "naruszenie dóbr osobistych" przez
    wyznaczenie nagrody za wskazanie sprawcy kradzieży.

    Niektórym ludziom to poczucie godności osobistej zmutowało do rozmiarów
    tankowca.
    Żebym ja dostała dyche za każdego palanta co wrzeszczy "ja
    Pana/Panią/Cie do sądu podam" to bym sobie nieźle żyła.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl