  • Data: 2008-08-13 21:05:35
    Temat: Re: znak osiedlowy i zakaz parkowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Aug 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Pod cokolwiek by nie podchodziło, to masz parwo sobie tego roszczenia przed
    > sadem dochodzić.

    Jestem pewien, że nie zajrzałeś co w podanym art. KC zapisali.
    Wiesz jak działa ZASTAW?

    > Nie chce mi sie nawet wdawać w spór co do tej kwestii, choć
    > wydaje mi sie to cokolwiek utopijny pomysł.

    Z tego powodu nie wypowiadam się kategorycznie, zaznaczam że
    taki pomysł *był* i nie wiem jak się skończył.

    > Niech nawet będzie na Twoich zasadach. I co dalej? Uwazasz, że masz prawo
    > komuś tens amochód ukraść?

    Przecież go NIE KRADNIE!
    Bierze W ZASTAW.
    Zacytuję inny ciekawy przepis:
    _117.html
    +++
    Art. 307
    § 1. Do ustanowienia zastawu potrzebna jest umowa między właœcicielem
    a wierzycielem oraz, z zastrzeżeniem wyjštków w ustawie przewidzianych,
    wydanie rzeczy wierzycielowi albo osobie trzeciej, na którš strony się
    zgodziły.
    ---

    Jeśli jednak USTAWA ustanawia zastaw, to jak z wydaniem i umową?
    IMVHO - nie trzeba.
    "nie zapłacisz - nie wydam".

    > Bo moim zdaniem to akurat nic nie zmienia.

    Moim o tyle, że inaczej nie można mówić o najmie, czyli (zmienia)
    bardzo dużo.

    pzdr, Gotfryd