  • Data: 2003-08-07 07:38:49
    Temat: Re: zmarł udziałowiec w sp z o o
    Od: "Tom" <...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Damian Jarosz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bgrm83$57v$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > nie wiem, czy masz racje....
    > na logiczne myslenie to spółka była zawarta z konkretnym wspólnikiem a
    > spadkobiercy niekoniecznie będą działać na korzysc spółki.
    > gdzies slyszalem ale nie pamietam gdzie, ze udzialy spółki są umażane
    > to o czym pisales bardziej pasuje mi do spolki SA... ale moge sie mylic
    no i zmusiłeś mnie do zajrzenia do ksh
    jego lektura utwierdziła mnie w przekonaniu, że miałem rację ;)

    Art. 183. § 1. Umowa spółki może ograniczyć lub wyłączyć wstąpienie do
    spółki spadkobierców na miejsce zmarłego wspólnika. W tym przypadku umowa
    spółki powinna określać warunki spłaty spadkobierców niewstępujących do
    spółki, pod rygorem bezskuteczności ograniczenia lub wyłączenia.
    (mój wniosek: jeżeli umowa milczy mają zastosowanie ogólne przepisy o
    spadkobraniu)
    § 2. Umowa spółki może wyłączyć lub w określony sposób ograniczyć podział
    udziałów między spadkobierców w przypadku, gdy zmarły wspólnik miał więcej
    niż jeden udział.
    § 3. Jeżeli według umowy spółki wspólnik mógł mieć tylko jeden udział,
    udział ten może być podzielony między spadkobierców, chyba że umowa spółki
    wyłącza lub ogranicza w określony sposób podział tego udziału między
    spadkobierców. Wskutek podziału nie mogą powstać udziały niższe niż 500
    złotych.

    burenezo