  • Data: 2011-06-14 12:53:18
    Temat: Re: zlikwidowana Spółka Jawna - kogo pozwać?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:it7kbf$bri$1@news.onet.pl...

    > Pozwać sobie wspólników można, ale klauzulę na nich uzyska się dopiero po
    > bezskuteczności egzekucji wobec spółki (31/1).
    >
    > A że egzekucji wobec zlikwidowanej spółki już się nie będzie prowadzić...
    > Wygląda na to, że ktoś zaniedbał terminu zgłoszenia swojej wierzytelności
    > w postępowaniu upadłościowym/likwidacyjnym.

    Gdy spółka istnieje, to najlepiej jednym pozwem pozwać spółkę i wspólników.
    Bo jedna opłata sądowa, a od razu mam cały wyrok. To, o czym piszesz
    oczywiście jest prawdą, ale jak się okaże, że egzekucji z majątku spółki
    nei da się przeprowadzić - piszę ogólnie, bo wiadomo, że nie da się
    egzekwować z nieistniejącej spółki - to jedynie wniosek o klauzulę nam jest
    potrzebny, by egzekwować z ich majątku. Po drugie, moim zdaniem nie masz
    racji z tą klauzulą.

    Jesli pozwiesz spółkę - jak proponujesz - to zadziała to tak, jak piszesz.
    Czyli egzekwujesz ze spółki, a jak się nie da, to występujesz o nadanie
    klauzuli wykonalności przeciwko współnikom. Mój sposób jest inny. Pozywam
    spółkę i wszystkich wspólników i otrzymuję klauzulę na spółkę i wszystkich
    wspólników od razu. I mogę egzekwować z tego, kto mi pasuje.