  • Data: 2006-05-21 18:58:52
    Temat: Re: zgubiłem dowód osobisty
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KrzysiekPP wrote:

    > Nieprawda. Aktualnie zgłasza się do organu, który dowód wydał.
    >
    > --
    '> Krzysiek, Krakow
    art. 42 ust.1 ustawy z dnia
    10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    (ostatnia zm. Dz. U. 2005, Nr 94, poz. 788): "Osoba, która utraciła
    dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym
    najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje zaświadczenie o utracie
    dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego dokumentu."