eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozezwolenie sądu na dokonanie czynności prawnej przekraczającej zakres zwykłego zarzadu-art.39-Krio › Re: zezwolenie sądu na dokonanie czynności prawnej przekraczającej zakres zwykłego zarzadu-art.39-Krio
  • Data: 2013-03-07 14:32:26
    Temat: Re: zezwolenie sądu na dokonanie czynności prawnej przekraczającej zakres zwykłego zarzadu-art.39-Krio
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Mar 2013, Nix wrote:

    > No cóż, zagalopowałem się troszkę, masz rację w kwestii dziedziczenia
    > ustawowego. Tyle że dla obecnej sytuacji to marna pociecha, bo niewiele wnosi
    > do sprawy. Pewnie postępowanie spadkowe da się przeprowadzić ale to będzie
    > wymagało wiele czasu

    Na razie była mowa wyłącznie o żonie i synu przedsiębiorcy.
    Jest więcej spadkobierców?

    Bo jak nie, to nie widzę tego "wiele czasu" w postępowaniu spadkowym,
    tym bardziej, że do "występowania wobec osób trzecich" wystarczy
    notarialne poświadczenie dziedziczenia.
    Spadkobierca właścicielem staje się w momencie śmierci spadkodawcy,
    z mocy ustawy - tylko owo występowanie wobec osób trzecich ma
    ograniczone.
    Coś przeoczyłem?

    Problem, owszem, widzę - mianowicie odziedziczy również Twoja mama,
    a ona nie jest przedsiębiorcą (jak rozumiem Ty chwilowo również
    nie jesteś).
    Niemniej to nie wygląda na problem nie do przejścia.

    Dla jasności - doskonale rozumiem, iż dla płynności działania
    lepiej byłoby załatwić zmianę firmy wcześniej.

    > i nerwów( a tymczasem firma się "rozpłynie"

    Firma ewentualnie umrze.
    Obawiasz się o przedsiębiorstwo, dla ścisłości.
    "Firma to ja" (znaczy przedsiębiorca, osoba).

    > tudzież jej klienci i wierzyciele )

    O wierzycielach już wiesz ;), co do klientów, to tłumaczysz im
    po dobroci, że jak firma działała tak będzie działała, dopóki
    nie zaczniesz brać "zaliczek z góry" nie powinni z tego powodu
    pójść sobie.

    pzdr, Gotfryd