    From: "malina" <j...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zebranie wspolnoty
    Date: Sat, 2 Feb 2008 17:22:59 +0100

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0802021450540.2716@athlon64...

    > Czy art.18 coś nie wspomina przypadkiem że taka umowa powinna być
    > wpisana do ksiąg wieczystych?

    umowa jest ale nei ma slowa o sposobie glosowania we wspolnocie.

    > A jak toto jest nazwane - nie wiem, jak komu strzeliło go głowy
    > tak nazwał :), może być i "statut".
    > Ustawa takiej nazwy dla owej umowy nie używa.

    > IMHO wymiana rzeczy o niewielkiej wartości jest "czynnoscią zwykłego
    > zarządu" i z mocy ustawy NIE MUSI być uchwalona na zebraniu
    > "dużej" wspólnoty.

    > Czyli albo to dobra wola zarządu, albo zobowiązanie wynikające
    > z umowy o sposobie zarządzania nieruchomością *lub* samą umową
    > o zarządzanie (zawartą z zarządcą).

    tu nie ma zarzdcy, jest zarzad wybrany sposrod mieszkancow.
    poniewaz to jest 20 lokali i w wiekszosci emeryci, ktorzy lubia sie
    spotykac, w kazdej malej sprawie jest zebranie, a kazdy zakup lub inwestycja
    potzrebuje 3 ofert z ktorych wybiera sie najtansza..

    > [...]
    >
    > Moment, moment, jaki CZYNSZ???
    > To Ty jesteś LOKATOREM? :O
    > Apeluję o używanie prawnych terminów zgodnie z ich znaczeniem ;)
    >

    > Jak chodzi o wysokość opłat na pokrycie kosztów związanych
    > z nieruchomością, to nie macie na to wpływu - trzeba je pokryć
    > i tyle :>

    no pokryc musze, ale tu sie ustala oplaty na remontowke i eksploatacyjne nie
    odgornie, a na zebraniu wspolnoty.