  • Data: 2003-02-13 19:21:24
    Temat: Re: zatrzymanie prawa jazdy
    Od: Jubei <j...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 03-02-13 19:50, Użytkownik michau napisał:

    > Moje pytanie to czy Policja ma prawo do orzekania o zatrzymaniu prawa jazdy
    > czy moze zrobic to tylko sad??

    Art. 135. ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu
    drogowym "Policjant: (...) może zatrzymać prawo jazdy za pokwitowaniem w
    razie uzasadnionego podejrzenia, że kierowca popełnił przestępstwo lub
    wykroczenie, za które może być orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów".
    Poza tym, patrz "Rozdział 3 Zatrzymywanie praw jazdy i pozwoleń oraz
    cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami" w w/w ustawie.

    Funkcjonariusz policji postanawia o zatrzymaniu prawa jazdy. Sąd orzeka
    środek karny zakazu prowadzenia pojazdów.

    --
    Jubei