  • Data: 2005-09-01 13:26:32
    Temat: Re: zasiłek dla bezrobotnej w ciąży
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    badzio napisał(a):

    > Co do podrzednych uczelni to sie zgadzam. Tylko po co robic w ogole
    > magistra na takiej podrzednej uczelni?

    Nie wiem po co. Jakos tysiace studentow robi. Albo na roznych dzwinych
    kierunkach. Przyklady? Kierunki pedagogiczne ksztalca setki nauczycieli
    pomimo ze nie ma nich zapotrzebowania (niz demograficzny). Rocznie
    przyjmuje sie np na Astronomie na UW 500 osob. Kosmiczna potega to my
    nie jestesmy i po kiego grzyba nam ksztalcic tylu astronomow (w skali
    kraju to bedzie pare tysiecy)? Albo kierunki typu Filozofia. Przeciez to
    jest wybitnie dla pasjonatow.

    > A jak ocenic rynkowa wartosc kierunku? Na jakiej podstawie? Jakie
    > kierunki wg Ciebie maja wartosc rynkowa?

    Rankingi, rankingi i jeszcze raz rankingi. Po cos sie je robi. Najlepsze
    uczelnie i najlepsze kierunki zostawic, a reszte zlikwidowac.

    > Wg mnie
    > studia powinny przygotowac delikwenta do doroslego zycia - samodzielnosc
    > (mamusia juz nie przyjdzie na wywiadowke, czesto studia = wyjazd do
    > innego miasta), umiejetnosc uczenia sie (nikt nie poda wiedzy na tacy),
    > systematycznosc (na upartego mozna sie uczyc 2x w roku - do sesji
    > zimowej i letniej).

    Tego to powinna uczyc juz szkola, ktora uczy wkuwania na pamiec. Proby
    reformy sa zalosne (kierunki w szkolach srednich typu podstawy prawa,
    czy tez przedsiebiorczosc, ktore prowadzone sa przez biologow albo
    chemikow).

    > ps a tak w ogole to autorka postu nic nie napisala na temat tego gdzie i
    > z czego robi doktorat, wiec czemu zakladac ze jest to podrzedna uczelnia
    > i lipny kierunek?

    Bo gdyby bylo inaczej to by "kroila gruba kase".

    --
    pozdrawiam
    Mithos