eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawożarówki, lodówki, rajstopy,.. - czyli historia zaplanowanej nieprzydatności › Re: żarówki, lodówki, rajstopy,.. - czyli historia zaplanowanej nieprzydatności
    From: "Balcerowicz" <...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <jduogb$rns$1@usenet.news.interia.pl> <jduugu$hbr$1@inews.gazeta.pl>
    <jdvno9$ki0$1@node2.news.atman.pl>
    <4f036b73$0$1184$65785112@news.neostrada.pl>
    <je087g$9g5$1@usenet.news.interia.pl>
    <4f041634$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f045079$0$1205$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f045d22$0$1458$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f04a9e9$1$1466$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f04c563$0$1188$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: żarówki, lodówki, rajstopy,.. - czyli historia zaplanowanej
    nieprzydatności
    Date: Thu, 5 Jan 2012 17:00:11 +0100

    Użytkownik "mvoicem" napisał :
    > W taki, że producent oszczędza na kontroli jakości, na materiałach,
    > na jakości zatrudnionych ludzi, godząc się z tym że jakiś odsetek
    > ten produkt zareklamuje.

    na czyich wierzeniach opierasz swoje poglądy na czym oszczędza i jakie ma
    cela jakaś międzynarodowa korporacja, czy jestś jej właścicielem?

    > Ty zaś wydajesz się wierzyć, że producent celowo (być może
    > nawet ponosząc dodatkowe koszty) psuje dobry produkt żeby
    > się zepsuł po jakimś czasie.

    ja nie wierzę, aj wiem bo to obserwuje a nie się domyślam jak ty!
    weź sobie kup i rozbierz dowolny korporacyjny bubel, przekonasz się że
    często uczeń szkoły średniej jest w stanie zaprojektować to urządzenie
    prościej (czyli taniej) i lepiej, więc oczywiste jest że tam o żadnych
    oszczędnościach na materiałach czy podobnych rzeczach nie ma mowy, dodatkowo
    zobaczysz że siedzi tam cała masa kosztownych rozwiązań (często
    kosztowniejszych niż samo urządzenie o danej funkcjonalności) mających na
    celu "unicestwić" bubla po zadanym czasie!

    piszesz o jakichś oszczędnościach na testowaniu, to bzdura, myślisz że że
    jasnowidze zgadywali kiedy sprzęt się ma popsuć? to były kosztowne badania
    żeby dojść do efektu popsucia się miesiąc po gwarancji większości towaru,
    myślisz że wpisanie na przykład w program komputerowy blokady jego działania
    po pewnej dacie nic nie kosztuje?
    o takiej blokadzie nic nie ma w reklamie towaru ani w specyfikacji
    technicznej, to jest zwykłe oszustwo, po to żeby ktoś nieświadomie kupił
    bubla, a gdy bubel przestanie działać to klient musi kupić następnego, czyli
    to zwykłe złodziejstwo, bo niby dlaczego jakaś korporacja ma uczciwie
    pracować skoro największy zysk ma na okradaniu i oszukiwaniu?

    a tak odnoście niby cięcia kosztów to dodam że że w cenie korporacyjnego
    bubla koszty wyprodukowania samego towaru to zaledwie 20% ceny, 80% ceny
    stanowią koszta reklamy, więc jeśli chodziło by o jakiekolwiek cięcia
    kosztów, czy oszczędności to oszczędzano by na reklamie!

    podsumowując: międzynarodowym korporacjom chodzi wyłącznie o rabowanie i
    oszukiwanie tylko po to żeby dzielny izraelski super wyszkolony komandos
    mógł strzelać palestyńskim dzieciom w szkole w głowę przez ścianę (to są
    fakty z którymi można się zapoznać), ale oczywiście taka kosmiczna
    technologia kosztuje kosmiczne pieniądze, chodzi o to żeby naród wybrany
    było stać na wszelkiej maści broń, z jądrową, biologiczną i chemiczną
    włącznie i oczywiście USA nie nazywa ich terrorystami i nie napada na nich,
    a cały ten biznes finansowany z kieszeni takich naiwniaków jak ty!
    Jedyne co można zrobić to albo nie kupować bubli, albo (jeśli nie ma
    wyjścia) okradać złodzieja, kraść złodziejskie oprogramowanie, naprawiać
    zepsuty sprzęt, usuwać nielegalne blokady i zabezpieczenia!