    From: pcspec.ovh.org <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zamowienie publiczne - problem
    Date: Sun, 02 Jul 2006 22:14:00 +0200

    Nie jest prawdą, że nie możesz podać w SIWZ nazwy producenta
    (producenta, a nie dostawcy!), musisz tylko umieć wykazać, że nie może
    to być towar innego producenta, bo np. utracisz gwarancję, producent
    drukarki zaleca stosowanie takiego a nie innego atramentu, itd.

    Jeżeli nie zależy Ci na oryginalnych tonerach, a jedynie na ich
    jakości, to możesz się wesprzeć normą ISO/IEC 19752:2004

    Moje doświadczenie wskazuje, że na zadane pytanie prawnicy zwykle
    odpowiadają: "a jak ma być?". Dlatego nie przejmuj się szczególnie
    informacją, że radca prawny coś tam powiedział. Zażądaj jego opinii na
    piśmie! Zagoń do roboty Twojego prawnika. Słówko "nowy" nie jest
    szczególnie szczęśliwe i unikaj go przy kolejnych przetargach. Teraz
    możesz jednak też powalczyć...

    Pisanie SIWZ nie jest prostym zadaniem! Niestety wystarczy jeden
    oferent który wykorzysta nieścisłość specyfikacji. Z pewnością wygra
    on konkurencję z pozostałymi, traktującymi zleceniodawcę jako partnera
    a nie kogoś do skrojenia :(
    Od jakiegoś czasu jestem coraz większym zwolennikiem zlecania
    opracowywania specyfikacji przetargowych specjalistycznym firmom

    Pozdrawiam
    Jarek