    From: Sarpedon <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zalozenie DG
    Date: Sat, 08 Mar 2008 13:55:36 +0100

    piotrliwszic pisze:

    > z tego co pamiętam to sądzę że są to groszowe sprawy
    > i więcej niż 50 zł nie będzie opłat skarbowych

    i dobrze

    > trzeba wyrobić sobie NIP, Regon i konto firmowe w banku

    nip i regon bezplatnie, konto firmowe to jakis niewielki koszt jesli juz

    > to zależy kto zakłada DG
    > jeśli ta DG będzie pierwszą działalnością w życiu to przez
    > pierwsze 2 lata opłaca się 30 % obowiązkowej składki ZUS
    > u mnie wychodzi to jakieś około 250 zł, po 2 latach opłaca się
    > normalną składkę czyli jakieś 700-800 zł

    tak, DG bedzie pierwsza w zyciu, a my jestesmy studentami. czy powyzsze
    oplaty sa roczne? jak dokladnie jest liczona skladka ZUS?

    > innych stałych kosztów nikt nie jest wstanie przewidzieć, może jeszcze
    > opłata za prowadzenia konta bankowego jest
    > kosztem stałym, przy założeniu że nie wliczamy lokalu

    lokalem bedzie pewnie fragment mieszkania prywatnego (przyjmijmy ok. 10m
    kw.)

    > nie wiemy jaki będzie obrót przyszłej firmy i dopiero znając mniej
    > więcej
    > wysokość zysku możemy obliczyć wysokość podatków

    niewielki, na poczatku na pewno do 5000 zl na miesiac

    > trochę to chaotycznie powiedziane, trzeba to trochę naprostować:

    > co rozumiesz pod pojęciem spółki ?
    > czy mówimy tu o spółce jawnej czy o spółce zoo bo każda z nich może
    > być jednoosobowa

    nie wiem jeszcze, musze zapoznac sie z informacjami o poszczegolnych
    typach spolek, zreszta zastanawiamy sie jeszcze nad inkubatorem
    przedsiebiorczosci. zalezy na czym lepiej wyjdziemy

    > może na początek wystarczy spółka cywilna która jest umową cywilno
    > prawną i jest dość prosta
    > nie ma w niej podwójnego opodatkowania ani wymaganego wkładu kapitału
    > ani obowiązku pełnej księgowości tak jak
    > w spółkach osobowych ( jawnej, komandytowej, partnerskiej ).

    poczytam, na razie chodzi o jak najprostsza forme z jak najmniejszymi
    ponoszonymi kosztami

    > używasz słów które ze sobą nie grają
    > umowa zlecenia jak sama nazwa wskazuje nie jest umowa o pracę więc
    > podpisując
    > z kimś umowy zlecenia nie zatrudniasz go tylko zlecasz wykonanie
    > jakiejś pracy
    > a brak stosunku pracy rozumianego zgodnie z art. 22 Kodeksu pracy
    > niesie za sobą wieeeele
    > plusów i minusów ale to nie ten temat

    racja, jednak przyjmijmy, ze jest mozliwosc, by firma byla jednoosobowa,
    a w celach oszczednosci dwie pozostale moga miec podpisane umowy zlecenie

    > to jest zupełnie co innego, jeśli z kimś podpiszesz umowę o pracę to
    > jest zupełnie
    > co innego niż bycie wspólnikiem w jakiejś spółce
    > to zupełnie dwie różne kwestie i zupełnie inne są konsekwencje jednego
    > i drugiego

    rozumiem

    > może będzie łatwiej jak napiszesz trochę więcej o tej DG
    > o tym czy ufasz tym ludziom czy każdy z was wkłada tyle samo do tej
    > DG
    > w rozumieniu swojej pracy czy kapitału, na prawdę ciężko cokolwiek
    > doradzić
    > jeśli znam tak mało faktów

    - sa 3 osoby, u ktorych wspolne zaufanie jest duze, wiec na poczatku
    mozna smialo przyjac zalozenie, ze nikt nikogo nie wycycka, dopiero jak
    pomysl sie przyjmie po ok. pol roku to mozna myslec dalej
    - profil firmy opieralby sie na handlu, montazu, serwisie, projektach
    zwiazanych z elektronika (oswietlenie dokladnie). generalnie kupujemy
    czesci od hurtownikow lub sprowadzamy od producenta, montujemy z nich
    produkty koncowe, wykonujemy projekt optymalizacji wykorzystania tych
    produktow u klientow, montujemy, serwisujemy i monitorujemy efekty
    - kazdy z nas moze wprowadzic do firmy jakis poczatkowy kapital,
    niekoniecznie po rowno
    - zusy sa niekonieczne (na razie nie potrzebujemy zbierac na emeryture)
    - cel: prowadzenie DG powinno byc jak najtansze z jak najmniejsza kwota
    okresowych kosztow stalych

    czy jakies jeszcze informacje potrzebne?