    From: "ppp" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaliczka na zakup samochodu
    Date: Wed, 7 Jun 2006 21:45:05 +0200

    Użytkownik "Planeta" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:e678gb$3g9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Kuzyn wplacil 2000 zł zaliczki na poczet kupna samochodu w salonie.
    > Została wystawiona faktura VAT proforma na tę kwotę. W serwisie tego
    > dealera kuzyn naprawial jednoczesnie inny samochod i za tę usługę dealer
    > wystawil dwie faktury w sumie na kwotę 2500 zł. Kuzyn nie zaplacil za te
    > faktury. Jednoczesnie kuzyn nie dostał kredytu w banku na zakup samochodu,
    > wiec zrezygnowal z transakcji. Napisal pismo do tego dealera, w ktorym
    > poprosil o "zaliczenie" kwoty 2000 zł (zaliczki na samochod, ktora
> [...]
    Coś nie tak, faktura proforma to raczej faktura fikcyjna. Można powiedzieć
    że stanowi sprezyzowanie oferty na dany towar. Z doświadczenia wiem że brana
    jest przez klienta aby sprzedający nie wykręcał się potem jakimiś podwyzkami
    czy brakiem towaru Istotne czy wpłacał coś w formie zaliczki czy zadatku.
    Jeżeli nie to sprawa nie powinna istnieć. Czy w takim wypadku otrzymał
    fakturę vat na tą kwotę tych 2000? Jeżeli nie dostał to polecam kontakt z
    US. Poza tym podaj nazwę dealera to zaoszczędziś innym potencjalnych
    kłopotów. Co do dealera to można interweniować w siedzibie koncernu. Wbrew
    pozorom dealerzy nie mogą robić wszystkiego na co mają ochotę. Klienta nie
    interesują koszty dealera. Zakup dokonany jest loco salaon. Chyba, że były
    jakieś inne ustalenia mówiące o kosztach sprowadzania, lub zakupu auta.
    Ciekawe czy dealer zabezpieczył się ajkimś dokumentem. Może jakiś rodzaj
    umowy przedwstępnej?
    Zawsze powtarzam że podpis należy szanować a z podpisaniem czegokolwiek nie
    ma się co spieszyć bo na to zawsze przyjdzie czas. Oczywiście ten co podpis
    chce uzyskać zawsze będzie przedstawiał swoje racje dla czego akurat już
    natychmiast podpis należy złożyć. Napisz jak rozwija się sprawa.
    ppp