  • Data: 2007-04-12 22:00:21
    Temat: Re: zakup windows xp OEM
    Od: Michał Kordulewski <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek23 napisał(a):
    > wkoncu to oem za 300zl przypisany do danego komputera i do uzytku tylko z
    > nim a nie box za 800zl ktory mozesz instalowac na kazdym kompie (oczywiscie
    > dzialajaca kopia tylko na jednym).
    > dlatego wlasnie oem kosztuje 300 a nie 800.

    OEMy (rzekomo) przypisane do komputera nie są płatne oddzielnie,
    dostarczane są razem z zakupionym komputerem i stanowią część zestawu.
    Owe kosztujące 300zł są OEMami możliwymi do zainstalowania na dowolnym
    komputerze. Aktualnie główną różnicą pomiędzy wersjami OEM i BOX jest
    wsparcie techniczne - brak go dla wersji OEM lub prowadzone jest przez
    producenta sprzętu a nie MS.

    Aktualnie MS nie robi większych trudności z ponowną rejestracją OEMa na
    nowym komputeterze. Przetestowane ostatnio kilka dni temu. Oczywiście
    nie wiem jak się sprawa przedstawia w przypadku wielokrotnego
    instalowania tego samego egzeplarza na rónych komputerach w tym samym
    czasie - nie testowałem, rozsądek podpowiada, że istnieją przynajmniej
    minimalne zabezpieczenia.

    Jedyne wersje przypisane do komputera to systemy preinstalowane - część
    spośród nich. Do komputera dołączane są nośniki do odzyskania systemu a
    nie jego zainstalowania. Takiego nośnika nie sposób wykorzystać
    (nieopłacalne) na innym komputerze.

    --
    pzdr, Michał Kordulewski