  • Data: 2009-06-17 21:22:36
    Temat: Re: zakaz robienia zdjęć
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:78nlg6-lvd.ln1@ziutka.router...
    > Tak.

    Moim zdaniem nie. Było nawet orzeczenie sądu, choć akurat dotyczące
    policjantów na służbie. Prawo żołnierza ewentualnie naruszyła by publikacja
    jego portretu.

    slides/Magda_Schejbal
    > Nie, o ile jest to osoba powszechnie znana a zdjęcie pokazuje ją w
    > związku z wykonywana przez nią pracą zawodowa, społeczną etc.

    A tu ja bym miał już odmienne zdanie. Jakby była na scenie, to tak, ale tu
    nie wiadomo na dobrą sprawę w związku z czym to zdjęcie zrobiono. Nie
    upieram się, że publikacja narusza jej prawa, tym nie mniej nie jest to
    oczywiste.

    _bus_20080921_105.php
    > Moim zdaniem tak.

    Moim zdaniem nie, albowiem zdjęcie przedstawia tramwaj, a kobiety (na
    zdjęciu widzę trzy i nie wiem o którą akurat chodzi) są częścią sceny, a
    nie jej tematem.

    > Nie, bo ochrona dotyczy wizerunku a ten jest nierozącznie związany z
    > wygladem konkretnej OSOBY.

    moim zdaniem również nie. Przede wszystkim zdjęcie nie przedstawia osoby.
    To już prędzej naruszono by prawa autora tego nagrobka, choć to oczywiście
    bzdura.