  • Data: 2005-11-02 21:14:49
    Temat: Re: zakaz prowadzenia pojazdów mech.
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@N...atn.pl> napisał w
    wiadomości news:dkb57g$8hq$1@news.onet.pl...

    > Art. 42. § 1. [...]
    > Można by dywagować nad stosownością 2 części tego paragrafu w kontekście
    > zastosowania go do pieszego. Przecież nie zabronią mi "prowadzenia się
    > publicznym chodnikiem/przejściem dla pieszych po spożyciu.

    Sad moze - nie musi. Poza tym slowo "w szczegolnosci" wskazuje ze okolicznosc
    ta jest wymieniona jako przykladowa. I wcale nie musi zaistniec.

    > No i można się kłócić, czy można zastosować par. 2 w kontekście tego, co
    > napisałem na temat paragrafu 1. Tak sobie gdybam. Dość luźno można
    > interpretować te paragrafy w tym przypdku, który rozważamy.

    Tutaj o zadnym luzie nie ma mowy. Czytaj to w ten sposob:
    jesli osoba uczestniczaca w ruchu popelnila przestepstwo przeciwko bezpieczenstwu
    w komunikacji (jakiegokolwiek) i byla w stanie nietrzezwosci ... itd , to sad musi
    orzec
    odpowiedni zakaz.