    Date: Tue, 31 Jul 2012 09:18:24 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz palenia

    W dniu 31.07.2012 08:50, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ale nie wiem czy zauważyłeś (pomijając już fakt, że nie ma tu analogii),
    > autem nie wjedziesz wszedzie - są miejsca, gdzie aut używać nie wolno
    > (np deptaki).

    No i właśnie o to chodzi - że na tym polega kompromis między
    nienaturalnym zachowaniem szkodzącym innym a tymi którzy chcieliby żeby
    nikt w ich otoczeniu nie zachowywał się nienaturalnie ze szkodą dla nich.

    Jakiemuś dziadkowi z ligi antysamochodowej nie wolno powiedzieć "sio sio
    samochody, ja teraz tu idę, nie rozjeżdżać mnie proszę ani mi nie
    smrodzić" i przejść w dowolnym miejscu przez jezdnię, tylko utarło się
    że dziadek przechodzi przez przejście, często na znak zielonego światła
    (a przynajmniej powinien), zaś samochody znowu nie wjeżdżają mu wszędzie
    (a przynajmniej im nie wolno).

    p. m.