  • Data: 2008-11-01 11:03:11
    Temat: Re: zajęcie komornicze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:geh8ec$7kj$3@inews.gazeta.pl...
    > a musi?

    Tak, musi. Bo choćby jak go wyznaczyć, skoro jest kilku współwłaścicieli?
    Poza tym przecież właściciel może mieszkać po drugiej stronie Polski, więc
    jak sobie wyobrażać sprawowanie przez niego dozoru.

    Nie znalazłem w prawie o egzekucji żadnego przepisu, na podstawie którego
    komornik mógłby siebie sam wybrać dozorcę i go do tego zmusić. W prawie
    karnym - z którego jestem mocniejszy - zawsze jest to dobra wola "dozorcy"
    i nie ma możliwości zmuszenia go do przyjęcia tej roli. Komornik, w razie
    odmowy dozorcy sprawowania opieki musi sobie znaleźć inny sposób
    zabezpieczenia.

    A do pytającego: Jeśli jest tym dozorcę, to napisać pismo do komornika, że
    z uwagi na zamiar kontynuowania robót budowlanych i konieczność usunięcia z
    placu budowy sprzętu ma sobie te urządzenia zabrać, a w przeciwnym wypadku
    zostaną oddane do depozytu sądowego przez dozorcę, który nie wie, czyją
    stanowią ostatecznie własność, a stoją na jego placu budowy.