  • Data: 2008-01-16 22:22:18
    Temat: Re: zadłuzone mieszkanie sp. własnościowe
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Leval pisze:

    > jestem właścicielką mieszkania spółdzielczego własnościowego. Mniej więcej 2

    Uwaga formalna: właścicielem mieszkania jest spółdzielnia. Ty posiadasz
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

    > spłącać ten dług. Niestety, pomalutku. Nie jestem w stanie spłącić
    > wszystkiego na raz, ale miesięcznie spłacam około 150-200 zł. Wiem, ze to
    > nieduże kwoty i troche potrwa zanim spłace wszystko. Wiem również, że każdą
    > możliwą dodatkową kwotę przeznaczam na spłate tego długu. Dziś jednak

    A dogadałaś się z tej kwestii ze spółdzielnią? Najlepiej na piśmie?

    > otrzmałam zawiadomienie ze Spółdzielni, że albo spłacę cały dług do końca
    > stycznia, albo wystapią do Sądu o nakaz licytacji mojego mieszkania. Nie mam
    > takiej mozliwości. Nie mam tez możliwości zaciągnięcia jakiegos kredytu w
    > banku. Jestem osobą niepełnosprawną i samotna matką.

    To coś cię kantują, bo legalna możliwość to wystąpienie do sądu o nakaz
    zapłaty, potem skierowanie wyroku z klauzulą wykonalności do komornika,
    a następnie to komornik zajmuje majątek i go ewentualnie licytuje.

    Przy czym mając inne możliwości zajęcia (np. pensja) komornik dla
    głupich 4 tysięcy nie będzie zajmować mieszkania, bo zgodnie z
    przepisami nie powinno być to nieproporcjonalnie 'niewygodne' dla dłużnika.

    Jakby tego było 40 tysięcy to może, ale dla 4 tysięcy? Bez sensu.