  • Data: 2008-01-18 01:58:03
    Temat: Re: zadłuzone mieszkanie sp. własnościowe
    Od: "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Leval" <l...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fmm1q2$7t6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    [...]

    > Ok.Rozumiem. Ale czy mozna uznać, że długotrwale nie spłacam, skoro cały
    > czas wykazuje dobrą wolę i comiesiecznie spłaca, jakąs kwotę ? Przecież
    nie
    > jest to tak, że mam dług i nic nie robię żeby go spłacić. Czy wobec tego
    w/w
    > przepisy nalezy traktowac dosłownie ? Bo interpretować można wydaje mi się
    > inaczej : zalegałam przez 10 miesięcy tylko. Później rozpoczęlam spłate, z
    > tym, że nie jestm w stanie uregulowac jej jednorazowo. Czy dla spółdzielni
    > (ew sądu) nie jest argument przemawiający na moja korzyść ?

    Szkoda że nie piszesz ile wynoszą Twoje opłaty za mieszkanie,
    przez co nie można się zorientować, czy dług jest rzeczywiście
    spłacany i czy tym samym maleje. Bo jeśli Twoje wpłaty 150-200 zł
    są niższe od miesięcznych należności na rzecz spółdzielni, to dług
    przyrasta a nie maleje. Na dodatek ciągle są naliczane odsetki
    od podstwowej kwoty zadłużenia.
    Czy nie próbowałaś podejmować rozmów ze spółdzielnią na temat
    zawarcia ugody?
    Spółdzielnie zwykle godzą sie na zawarcie ugody z dłużnikiem na
    (mniej więcej - zależy od spółdzielni) warunkach:
    1. Spółdzielnia wylicza całkowite kwotę podstawową zadłużenia
    plus odsetki.
    2. Rozkłada spłatę zadłużenia podstawowego na raty (należy wystąpić
    z prośbą o np. 36 rat - spółdzielnia zwykle skraca ten okres).
    3. Od dnia zawarcia ugody spółdzielnia zaprzestaje naliczania odsetek.
    4. Po spłacie zadłużenia podstawowego należy napisać prośbę
    o umorzenie odsetek w całości lub w części wraz z zastrzeżeniem,
    że w przypadku umożenia częściowego wnosi się o rozłożenie
    pozostałej kwoty na raty.
    5. Warunkiem podstawowym, który stawia spółdzielnia zawierając
    ugodę, jest systematyczne regulowanie bieżących opłat.
    W przypadku wystąpienia nowego zadłużenia dług staje się
    wymagalny w całości.

    Wydaje mi się, że w Twojej sytuacji jest to najlepsze rozwiązanie.

    Życzę powodzenia,

    Kasia