  • Data: 2004-02-04 18:45:42
    Temat: Re: z art 286 § 1 k.k.
    Od: Filip K <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Do wypłaty odszkodowania nie jest potrzebna żadna ekspertyza.
    Bzdura. Kazda ubezpieczalnia przeprowadza wstepnie ekspertyze przed
    wyplata pieniedzy. Myslisz, ze wyplacilaby pieniadze bez sprawdzenia
    uszkodzen pojazdow ?? bzdura.

    > A jeśli
    > nawet jakaś ekspertyza została przez ubezpieczyciela wykonana, to i tak
    > organ procesowy powoła biegłego.
    napisz o co Ci chodzi.

    > A po za tym, ze to bzdura, to ewentualnie masz jakiś argument?
    Tak, juz napisalem wczesniej i to chyba 2 razy.

    > W postępowaniu karnym ani jakimkolwiek sądowym też nie będzie. Właśnie z
    > tego powodu, że biegły to biegły. I możesz zapłacić koledze z podwórka, by
    > Ci napisał opinię uzasadniającą dowolną bzdurę.
    Nie mowimy o zadnych kolegach, tylko o bieglych powolanych do tej
    sprawy, ktorzy sa uprawnieni do takich rzeczy.

    > Ale po zakończeniu postępowania dowodowego wgląd mieć będzie
    BZDURA ! Skad Ty takie glupoty wygadujesz ?! Jaja sobie robisz ?!
    Nie ma prawa wgladu do ekspertyzy NIKT! Procz oczywiscie bieglych i
    uprawnionych pracownikow.

    > i będzie miał
    > prawo składania wniosków dowodowych. Może wnioskować o innego biegłego,
    > ale musi to racjonalnie uzasadnić. Inaczej wniosek zostanie odrzucony jako
    > "zmierzający w sposób oczywisty do przedłużenia postępowania".
    Fajnie sobie to tlumaczysz, ale tu masz racje. Jelsi ubezpieczalnia sie
    nie zgodzi z pismem, napisze odpowiedz negatywna, wowczas zostaje droga
    sadowa i tam mozna przedstawiac sprawe na wlasna reke.

    > Jak samochód zanurkuje przy hamowaniu, to niezależnie od tego jak głęboko
    > by zanurkował to odległość pomiędzy jego stałymi elementami raczej się nie
    > zmieni. Czyli na przykład grubość zderzaka. Po za tym głębokość owego
    > nurkowania zależy nie tylko od stanu hamulców, ale i od nawierzchni, opon,
    > siły nacisku na pedał hamulca, stanu amortyzatorów, nachylenia jezdni i
    > pewnie jeszcze kilku innych elementów, których nie wymieniłem. W
    > konsekwencji obliczenie głębokości tego nurkowania zostanie obarczone tak
    > dużym błędem, że nie za bardzo ma to jakiś głębszy sens. Choć oczywiście
> [...]
    Piszesz to, jakbys wszystko rozumial... Ale rzeczywistosc jest inna, to
    jest tylko teoria. W rzeczywistosci nie ma czegos takiego, ze zderzak
    ktory ma 10 cm. odcisnie sie drugiemu rowno 10 cm. Do tego dochodzi
    przesuniecie, w momencie uderzenia pojazd moze poleciec na lewo, na
    prawo, lub prostopadle, lub w dol, lub w gore... I nie ma tu czegos
    takiego jak duze bledy wyliczeniowe, z dosc duza dokladnoscia sa w
    stanie wszystko wyliczyc (bez uzycia komputera), po to sa wlasnie lata
    praktyki.

    > W praktyce żaden biegły nie napisze ujemnej ekspertyzy, jeśli rozbieżności
    > są niewielkie. Z reguły do postępowania karnego dochodzi, gdy różnice w
    > uszkodzeniach są na tyle oczywiste, że nie ma żadnej wątpliwości. I piszę
    > o postępowaniu karnym, bo nie mam doświadczenia w zakresie trybu
    > postępowania przy likwidacji szkody.
    Akurat w praktyce to roznie bywa. Ale biegly nie wnosi niczego na droge
    sadowa, jesli nie musi, a w tym przypadku co opisales, nie musi. Moga
    jedynie nie wydac odszkodowania, wowczas "poszkodowany" w tej sprawie
    bedzie pisal roszczenia na droge sadowa.

    Filip - gg: 11062
    @ - Przy odpowiadaniu na maila usun 1937