  • Data: 2004-02-05 18:42:53
    Temat: Re: z art 286 § 1 k.k.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Filip K" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bvreqn$247$1@opal.futuro.pl...

    > Bzdura. Kazda ubezpieczalnia przeprowadza wstepnie ekspertyze przed
    > wyplata pieniedzy. Myslisz, ze wyplacilaby pieniadze bez sprawdzenia
    > uszkodzen pojazdow ?? bzdura.

    Co rozumiesz przez słowo wstępną ekspertyza, Bo ja przez słowo ekspertyza
    rozumiem zatrudnienie eksperta i zaręczam Ci, że nie w każdej sprawie się
    to robi. Jeśli Ty przez słowo "ekspertyza" rozumiesz weryfikację przez
    likwidatora, to co prawda masz rację co do faktu, ale w cokolwiek opatrzny
    sposób rozumiesz to słowo.

    > napisz o co Ci chodzi.

    Chodzi mi głównie o to, że z postu inicjującego wynika, że obecnie sprawa
    jest na etapie postępowania przygotowawczego. W postępowaniu
    przygotowawczym organ procesowy i tak musi powołać biegłego, bo opinia
    wydana przez biegłego na zlecenie jednej ze stron nie jest dowodem.
    Ewentualnie może stanowić co najwyżej jakąś poszlakę, a twórcy ekspertyzy
    w razie konieczności mogą zostać powołani jako świadkowie. Przynajmniej u
    nas powołuje się innych biegłych, niż Ci, którzy wykonywali opinię dla
    ubezpieczyciela. Dla zasady, by nie było podejrzenia o stronniczość.

    > Nie mowimy o zadnych kolegach, tylko o bieglych powolanych do tej
    > sprawy, ktorzy sa uprawnieni do takich rzeczy.

    Biegły, to biegły. To całe powołanie do sprawy to rzecz wysoce ocennna.
    Czy wiesz jak się zostaje biegłym? Znam biegłych sądowych z wykształceniem
    podstawowym. A by zostać biegłym wcale nie potrzeba mieć jakiś specjalnych
    kwalifikacji. Biegli są różni.

    Po za tym, najlepszym przykładem tego, co wyrabiają biegli, to są
    ekspertyzy uszkodzeń obuwia. Przejrzyj wątki w tej sprawie na grupie.
    Wysyp był tak z rok temu. Ci "biegli" w obawie przed tym, by sklepy będące
    przecież ich chlebodawcami nie zlecili komuś innemu kolejnej ekspertyzy
    zawsze piszą, że "buty są zużyje z winy niewłaściwej eksploatacji."

    > BZDURA ! Skad Ty takie glupoty wygadujesz ?! Jaja sobie robisz ?!
    > Nie ma prawa wgladu do ekspertyzy NIKT! Procz oczywiscie bieglych i
    > uprawnionych pracowników.

    Może ustalmy, o czym Ty piszesz. Bo ja piszę o postępowaniu karnym, a Ty
    wnosząc z Twojego wystąpienia o postępowaniu w Towarzystwie
    Ubezpieczeniowym.

    > Fajnie sobie to tlumaczysz, ale tu masz racje. Jelsi ubezpieczalnia sie
    > nie zgodzi z pismem, napisze odpowiedz negatywna, wowczas zostaje droga
    > sadowa i tam mozna przedstawiac sprawe na wlasna rękę.

    No to już jestem pewien, że piszemy o dwóch zupełnie innych rzeczach i
    stąd rozbieżności. Zwróć uwagę, że pytającemu chodzi o postępowanie
    przygotowawcze!

    > Akurat w praktyce to roznie bywa. Ale biegly nie wnosi niczego na droge
    > sadowa, jesli nie musi, a w tym przypadku co opisales, nie musi. Moga
    > jedynie nie wydac odszkodowania, wowczas "poszkodowany" w tej sprawie
    > bedzie pisal roszczenia na droge sadowa.

    Biegły żeby nie wiem jak chciał, to nic nie wniesie na drogę sądową. Nie
    jest stroną postępowania, bo jest biegłym. A jak jest stroną, to nie może
    być biegłym. Ewentualnie może zawiadomić organa ścigania, że stwierdził
    oszustwo, ale jak żyję nie widziałem takiego zawiadomienia, bo po co mu
    kłopot. On wydaje opinię ubezpieczycielowi i kasuje wynagrodzenie.
    Ubezpieczyciel może sobie opinię przyjąć, odrzucić, spalić albo zrobić z
    nią niemal wszystko. może wypłacić odszkodowanie pomimo ujemnej opinii,
    albo zamiennie nie wypłacić pomimo pozytywnej.