  • Data: 2009-07-25 07:16:35
    Temat: Re: wysokosc zarobkow prokuratora - sedziego ?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Lip, 18:35, "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl>
    wrote:

    > Szwagra znajomy jest sędzią i zarabia miesięcznie równowartość połowy
    > samochidu osobowego...
    > --
    > --
    > Mariano Italiano

    Mojego dziadka wujka ciotkiszwagra sasiad jest prokuratorem i
    kwartalnie zarabia 43,5% wartosci kutra rybackiego.

    Po co bawic sie w plotkare z magla i powtarzac bzdury skoro zarobki
    sedziow sa jawne? :)

    Zgodnie z USTAWA [ustroj sadow powszechnych] sedzia zarabia od ok.
    200% do 300% sredniej krajowej oglaszanej przez GUS.

    Srednia to jest jakies 3000 brutto. Wiekszosc sedziow zarabia 6000 -
    8000 brutto, plus ew. jakies dodatki [staz, funkcyjny].

    Faktycznie moze to byc "polowa auta osobowego miesiecznie" ale jednak
    nie jest to dramatycznie wysoko. Zwlaszcza w zestawieniu z innymi
    zawodami "prawniczymi". 6000 - 8000 brutto to dostaja co lepsi
    aplikanci [ba nawet nie aplikanci tylko zwykli magistrzy jeszcze przed
    aplikacja]. Dla porownania aplikat sadowy [w starym trybie bo tych
    nowych z Krakowa jeszcze nie ma] dostaje jakies 1800 brutto [przez 3
    lata].